Samolot M28 wyruszył w dwumiesięczne tournée po Ameryce Łacińskiej i Karaibach

Produkowany w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu dwusilnikowy turbośmigłowy samolot M28 wyruszył w dwumiesięczne tournée po Ameryce Łacińskiej i Karaibach. Inżynierowie z PZL w Mielcu nałożyli ostatnią warstwę farby na nowowyprodukowany samolot M28 (nr ser. AJE00347) i wyposażyli go w niezbędny sprzęt, który pozwoli pokazać jego zdolność do szybkiej zmiany konfiguracji na wersję pasażerską, przystosowaną do zrzutów spadochronowych, transportu cargo lub ewakuacji ofiar wypadków. – Kiedy zestawimy manewrowość M28 z jego dużą kabiną i tylnymi drzwiami otwieranymi również w locie, to widać, że ten samolot ma moc i masę ładunku idealną do wykonywania bardzo różnych misji. Siły zbrojne i linie lotnicze w całej Ameryce Łacińskiej i na Karaibach wyrażają ogromne zainteresowanie różnorodnymi i unikalnymi zdolnościami tego wyjątkowego samolotu – zwraca uwagę Janusz Zakręcki, Prezes Zarządu, Dyrektor Naczelny PZL w Mielcu. Załoga samolotu zaplanowała pierwszy przystanek w Danii. Następnie rozpocznie się morska część podróży przez Szkocję i Islandię. 28 lutego samolot przyleci do Kulusuk na Grenlandii, mając za sobą 2164 Mm (ponad 4000 km) i blisko 10 h transatlantyckiego lotu. – Pokonanie Atlantyku w połowie zimy w kierunku zachodnim to tylko jeden z przykładów, że ten wytrzymały, niezawodny samolot radzi sobie nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych – powiedział Mariusz Kubryn, główny konstruktor M28. W trakcie pobytu w Ameryce Łacińskiej załoga M28 zademonstruje potencjalnym klientom cywilnym i wojskowym swoje zdolności do przewożenia ludzi i ładunków ze słabo rozwiniętych lotnisk, niewyposażonych w utwardzone i długie pasy startowe. Tournée rozpocznie się 17 marca w Port of Spain w Trynidadzie i Tobago. Następnie, do połowy maja, samolot odwiedzi 12 innych miast położonych w Brazylii, Argentynie, Ekwadorze, Kolumbii, Panamie i Meksyku. – Szacujemy, że do końca tournée pokazowego, samolot będzie miał wylatane 14 500 km nad pasmami górskimi i oceanami, startując i lądując na pasach położonych w dżungli i na wyspach. Zademonstruje on swoje zdolności do działania zarówno w wysokich jak i niskich temperaturach – dodał Mariusz Kubryk. Źródło: Altair

Komentarze