Dnia 5
grudnia, należący do linii Delta Airlines B763 (znaki rejestracyjne N182DN)
startował z Madrytu do Nowego Jorku ze 192 pasażerami i 11 członkami załogi na
pokładzie (nr rejsu DL-415), kiedy podczas rozbiegu eksplodowała opona prawego
podwozia głównego samolotu. Jej szczątki uderzyły w prawe skrzydło
doprowadzając do uszkodzenia instalacji elektrycznej, jak również systemów
hydraulicznych. Po starcie załoga kontynuowała wznoszenie na bezpieczną wysokość, gdzie
rozpoczęła procedurę powrotu na lotnisko LEMD, wykonując następnie podejście na
pas 32L. Samolot bezpiecznie wylądował ok. 25 minut po starcie. Podczas
kołowania na stanowisko postojowe, B763 wyjechał poza lewą krawędź drogi
kołowania i zatrzymał się w trawie. Pasażerowie opuścili pokład wykorzystując
podstawione schody i zostali przewiezieni do terminala autobusami agenta
handlingowego. Nikt z przebywających na pokładzie nie odniósł żadnych obrażeń,
jednakże statek powietrzny został w znacznym stopniu uszkodzony. Przedstawiciel
linii lotniczych potwierdził, iż podczas startu doszło do eksplozji opony, ale
kwestia usterki systemów hydraulicznych wciąż jest jeszcze przedmiotem dochodzenia.
11 grudnia, hiszpańska Komisja Badania Wypadków w Lotnictwie Cywilnym (CIAIAC)
poinformowała, że podczas startu z pasa 36L w B763 eksplodowała prawa opona, a
jej szczątki uderzyły w dolną powierzchnię prawego skrzydła, doprowadzajac do
awarii hydrauliki, która uniemożliwiła schowanie podwozia. Samolot wylądował na
pasie startowym 32L, a następnie wyjechał w poza lewą krawędź ostatniej drogi
kołowania, gdzie zatrzymał się w połowie drogi pomiędzy pasem 32L, a Terminalem
T4. Maszyna posiada znaczne uszkodzenia prawego skrzydła, łącznie z utratą
wewnętrznych i zewnętrznych elementów. Dodatkowo, po zjechaniu z drogi
kołowania oba jej silniki zassały kamienie. Źródło: avherald
Komentarze
Prześlij komentarz