American Airlines
zamówiła u Bombardiera 30 samolotów regionalnych z opcja na 40 następne, a u
Embraera 60. Największy obecnie przewoźnik na świecie, po zakończeniu
postępowania naprawczego i po fuzji firmy matki AMR z US Airways o wartości 18
mld dolarów, postanowił kupić u kanadyjskiego producenta samolotów regionalnych
30 CRJ900 NextGen za 1,42 mld dolarów w cenach katalogowych. Jeśli wykorzysta
opcję na 40 dalszych, to wartość zamówienia wyniesie 3,38 mld - podano w
Toronto. Dostawy zaczną się w II kwartale 2014. W ubiegłym roku rywal AA, Delta
Air Lines zamówiła 40 CRJ900 z opcją na 30 następnych, bo chce wymienić starsze
maszyny. Brazylijski Embraer otrzymał od AA zamówienie na 60 nowych maszyn E175
o wartości 2,5 mld dolarów, na co giełda w Sao Paulo zareagowała skokiem
cen jego akcji o 4,3 proc. Dostawy zaczną się w I kwartale 2015. Brazylijczykom
udało się dotąd uzyskać zamówienia na ponad 300 samolotów regionalnych, bo
przygotowują nową rodzinę z bardziej ekonomicznymi silnikami. Będą dostępne od
2018 r., a kupują je głównie linie z USA, które odnawiają flotę. Embraer
spodziewa się także dobrego 2014 roku, bo najbardziej obiecująco zapowiadają
się Europa Wschodnia i Rosja - stwierdził szef pionu samolotów cywilnych, Paulo
Cesar de Souza e Silva. Oczekuje więc, że dostawy w nadchodzących latach będą
podobne albo nawet większe niż w 2013 r., który był szczególnie dobry dla jego
firmy. - Stoimy przed wyzwaniem dostarczenia samolotów sprzedanych w tym roku.
Mamy naprawdę wypełnione linie produkcyjne na nadchodzące lata, ale dostrzegamy
też nowe możliwości w różnych regionach świata, które pozwalają nam przewidywać
dobry rok 2014 - powiedział. Źródło: ekonomia.rp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz