Zgodnie
z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi dla przemysłu lotniczego przez
konsultantów firmy PMI Media Limited, rynek bardzo lekkich odrzutowców
biznesowych (VLJ) zaczyna wykazywać oznaki ożywienia. Według ostatniej
prognozy, w ciągu najbliższych siedmiu lat zostanie dostarczonych ponad 1,7
tys. maszyn tego typu. "Logika rynku jest na przekór", wyjaśniał
autor raportu, Philip Butterworth-Hayes. "Najbardziej innowacyjne i
zmieniające rynek koncepcje statków powietrznych pochodzą z przedsiębiorstw,
które mają korzenie na Dalekim Wschodzie. W dużej mierze są one adresowane do
zamożnych właścicieli chcących sprzedać swoje obecne turbośmigłowe lub tłokowe
konstrukcje i wejść w posiadanie w jednosilnikowych bisnes jetów”. Piąty od
2006 r. raport PMI z serii ukierunkowanych badań dotyczących tego sektora,
analizuje kształt, zakres i wymiar wzrastającego rynku VLJ. Popyt na samoloty
tego typu drastycznie zmniejszył się wraz z kryzysem bankowym w 2008 r., ale w
ostatnich latach dwóch renomowanych producentów rozwija udane projekty, a są to
HondaJet i Eclipse EA 550. Do końca 2013 r., ma zostać dostarczone łącznie
ponad 1000 konstrukcji typu VLJ. Według raportu, w ciągu najbliższych lat jedną
z głównych zmian na rynku będzie popyt na nowe VLJ generowany przez klientów z
Bliskiego i Dalekiego Wschodu. Natomiast do 2019 r. sprzedaż maszyn tego typu w
Ameryce Łacińskiej spadnie z obecnego poziomu 21% do 15%. "Wciąż jeszcze
nie możemy przewidzieć, czy te odrzutowce zakorzenią się na rynku lotnictwa
ogólnego", powiedział Philip Butterworth-Hayes. "Wierzymy, że tak
będzie i potrwa to dłużej, niż przewidywano", dodał. Źródło: dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz