Boeing dostarczył pierwszy samolot 747-8 wyposażony w silniki GEnx-2B o
zwiększonej wydajności, będące elementem zestawu rozwiązań poprawiających
wydajność samolotu – tzw. Performance Improvement Package (PIP). 747-8
Freighter dostarczony liniom Cathay Pacific Airways jest pierwszym z
dostarczonych samolotów z rodziny 747 wyposażonym w silniki o zwiększonej
wydajności. Silnik jest pierwszym z trzech udoskonaleń wchodzących w skład PIP,
które mają zostać wprowadzone. Dwa pozostałe komponenty, tj. aktualizacja
oprogramowania komputera zarządzającego lotem (FMC) oraz ponowne uruchomienie
poziomego zbiornika paliwa w 747-8 Intercontinental, mają zostać wprowadzone
odpowiednio w tym miesiącu oraz na początku 2014 r. „Jest to ważny moment dla
programu 747. Rozwiązania, które wprowadzamy, są częścią naszego zobowiązania
do ciągłego udoskonalania 747-8 dla naszych klientów" – powiedział Eric
Lindblad, wiceprezes i dyrektor generalny programu 747. Udoskonalone silniki
poprawiają wydajność samolotu o 1,8 proc. „Dzięki tej zmianie każda z linii
lotniczych użytkujących 747-8 zaoszczędzi rocznie na każdym samolocie ok. 30
średniej wielkości cystern z paliwem” – powiedział Bruce Dickinson, główny inżynier
projektu 747-8 i wiceprezes. Wszystkie trzy elementy PIP mogą być wprowadzone w
747-8. Ponowne uruchomienie zbiornika paliwa w części ogonowej samolotu dotyczy
jedynie 747-8 Intercontinental, natomiast aktualizacja oprogramowania FMC
możliwa jest również w modelu 747-400. Źródło: Boeing, Foto: Cathay Pacific Airways
Komentarze
Prześlij komentarz