Oblot nowego samolotu BristelI Energic z napędem elektrycznym

Spółka H55, technologiczny spin-off Solar Impulse, poinformowała o oblocie nowego samolotu Bristell Energic z napędem elektrycznym. Dwuosobowy samolot ma służyć do szkolenia pilotów. Szefowie H55, wśród których jest André Borschberg, były dyrektor generalny i pilot Solar Impulse, zakładają, że samolot zostanie certyfikowany zgodnie z przepisami EASA CS23. Maksymalna masa startowa samolotu to 850 kg, a udźwig – 200 kg (Koniec podróży Solar Impulse, 2016-07-26). Zespół napędowy stanowi silnik elektryczny BRM Aero o mocy maksymalnej 90 kW i maksymalnej mocy ciągłej 60 kW. Według danych producenta długotrwałość lotu Bristell Energic wynosi 1,5 godziny, co umożliwia wykonanie trwającego 45-60 minut lotu, z odpowiednią rezerwą energii, w ramach typowego programu w ośrodku szkolenia lotniczego. Obliczeniowa prędkość wznoszenia to 4,6 m/s. Ładowanie akumulatorów przed następnym lotem trwa godzinę. Koszt energii niezbędnej do wykonania godzinnego lotu szacowany jest na 7 USD. Projekt finansowany jest ze środków rządu federalnego Szwajcarii, kantonu Valais za pośrednictwem Fundacji Ark i miasta Sion, a także funduszu venture capital Nanodimension. (Altair)

Komentarze