ATR ogłosił w Paryżu nową wersję 42-600S

Nowa wersja ATR 42-600S oferuje możliwość startu i lądowania na pasach startowych o długości nieprzekraczającej 800 m, dlatego w oznaczeniu pojawiła się litera "S", która w skrócie oznacza, że jest to wersja STOL (Short Take Off and Landing) czyli ATR krótkiego startu i lądowania. Nowy samolot w wersji 42-600S będzie potrzebował tylko 800 m do startu, a nie jak do tej pory 1050 m. ATR finalizuje obecnie proces oficjalnej premiery modelu 42-600S, ale otrzymał już specjalne zezwolenie na przyjmowanie zamówień na ten samolot, pod warunkiem ostatecznego potwierdzenia przez zarząd spółki, które to oczekiwane jest przed końcem tego roku. Nowy pomysł ATR-a, to strzał w dziesiątkę jeżeli chodzi o bardzo małe porty lotnicze. Samolot umożliwi otwarcie wielu nowych połączeń, a także pozwoli wykonać wiele czarterów na lotniska, na których nie mógł wylądować tego typu samolot. Życzenie Elix Aviation, aby zostać pierwszym wynajmującym, który zaoferuje sloty dostawcze na nowego ATR-a 42-600S, jest częścią strategii wzmocnienia pozycji lidera jako największego leasingodawcy samolotów turbośmigłowych na świecie i nadal koncentruje się na wydajnym segmencie turbośmigłowego rynku. Po raz pierwszy firma złożyła zamówienie bezpośrednio u producenta samolotów, a wybór ATR 42-600S dowodzi pewności co do jakości i wartości samolotu, a także potencjału rynkowego jaki będzie miała wersja STOL na regionalnym rynku lotniczym. Pierwsze zamówione samoloty zostaną dostarczone w latach 2022 - 2024. - Jesteśmy dumni móc powitać Elix Aviation jako naszego leasingodawcę numer jeden dla modelu 42-600S. Strategiczna decyzja Elixa o tym, że jako pierwszy zaoferuje sloty ATR 42-600S potwierdza naszą wiarę w ten produkt. Jako leasingodawca specjalizujący się w turbośmigłowcach, rozumieją rynek i chcą wyprzedzić branżę. W ATR-ze bardzo poważnie traktujemy naszą wiodącą pozycję na regionalnym rynku lotniczym, a dzięki nowym innowacjom produktowym, takim jak 42-600S, staramy się reagować na potrzeby linii lotniczych i ich pasażerów - skomentował Stefano Bortoli prezes ATR-a.ATR ma jasną perspektywę komercyjną dotyczącą 42-600S. W najbliższych latach trzeba będzie wymienić około 1200 turbośmigłowców o pojemności od 30 do 50 foteli. Dzięki swojej ekonomicznej wydajności i elastyczności operacyjnej ATR 42-600S jest idealnie dopasowany do tego wymagania. Poza osiągami na krótkich pasach startowych samolot oferuje 50 miejsc przy tych samych kosztach operacyjnych, co samoloty 30-miejscowe. - To dla nas doskonała okazja, aby być w czołówce innowacji na naszym rynku. Ten nowy samolot dobrze wpisuje się w długoterminową strategię Elix Aviation, polegającą na oferowaniu szerokiej gamy specjalistycznych i kompletnych rozwiązań regionalnym operatorom turbośmigłowym na całym świecie oraz byciu wiodącym i innowacyjnym leasingodawcą na rynku. Samolot ma możliwość zapewnienia znacznych korzyści liniom lotniczym, zwiększając potencjał przychodów i otwierając dla nich nowe możliwości lotów na lotniska z krótszymi pasami startowymi. Istnieje wiele społeczności na całym świecie, które będą mogły skorzystać ze zwiększonej łączności, którą ten samolot dostarczy - powiedział John Moore, dyrektor operacyjny Elix Aviation Capital. (Rynek Lotniczy)

Komentarze