Mitsubishi Heavy Industries zainteresowane nabyciem praw do samolotów komunikacji regionalnej CRJ

Bombardier potwierdził, że prowadzi obecnie zaawansowane rozmowy z japońskim przedsiębiorstwem Mitsubishi Heavy Industries w sprawie sprzedaży praw do samolotów komunikacji regionalnej CRJ (Canadair Regional Jet). Według kilku mediów branżowych porozumienie w tej kwestii może zostać ogłoszone za kilkanaście dni, podczas Paris Air Show.Kanadyjski producent dodał jednak, że nadal wymagana jest zgoda zarządu Bombardiera i wyczerpująca, analizie spółki pod względem jej kondycji handlowej, finansowej, prawnej i podatkowej oraz przeprowadzenie własnych analiz i zatwierdzanie transakcji przez Mitsubishi. Nie ma pewności, że takie dyskusje doprowadzą ostatecznie do porozumienia – oświadczyło kierownictwo Bombardiera. Sprzedaż praw do CRJ oznaczałaby, że w ciągu nieco ponad roku kanadyjskie przedsiębiorstwo niemal całkowicie wycofałby się z przemysłu lotniczego. Rok temu Bombardier sprzedał większość swoich udziałów w programie CSeries Airbusowi, który zmienił nazwę samolotu A220 (Wydłużony zasięg A220, 2019-05-22). W listopadzie 2018 Viking Air przejął prawa do produkcji samolotów turbośmigłowych Dash 8Q Q400, a także wszystkie aktywa i prawo własności intelektualnej związane z modelami – Q100, Q200 i Q300. Niedawno poinformowano, że będą one sprzedawane pod marką De Havilland Aircraft of Canada, przywróconą z tej okazji. Co ciekawe, jesienią 2018 Bombardier oskarżył Japończyków o kradzież poufnych dokumentów dotyczących certyfikacji samolotów rodziny CSeries. Źródło: Altair

Komentarze