Mitsubishi Heavy Industriesprzejmie prawa do samolotów komunikacji regionalnej CRJ

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, japoński koncern Mitsubishi Heavy Industries (MHI) i kanadyjskie przedsiębiorstwo Bombardier ogłosiły dziś, 25 czerwca, że zawarły ostateczną umowę, na mocy której MHI przejmie prawa do samolotów komunikacji regionalnej CRJ za 550 mln USD w gotówce oraz przejmie zobowiązania Kanadyjczyków w wysokości ok. 200 mln USD. Zgodnie z umową, udział Bombardiera w programie sekurytyzacji (zamiany pożyczki na zbywalny papier wartościowy) samolotów regionalnych (RASPRO), którego wartość wynosi ok. 180 milionów USD, zostanie przekazany MHI.Zgodnie z umową MHI przejmie działania związane z obsługą, wsparciem, przebudowywaniem, marketingiem i sprzedażą samolotów serii CRJ, w tym powiązanych usług i sieci wsparcia zlokalizowanych w Montrealu i Toronto oraz jego centrów obsługowych zlokalizowanych w Bridgeport i Tucson. Japończycy staną się także właścicielami Certyfikatów Typu samolotów rodziny CRJ. Zakład produkcyjny CRJ w Mirabel pozostanie własnością Bombardiera i będzie nadal dostarczać komponenty i części zamienne oraz dostarczać samoloty CRJ w imieniu MHI. Przewiduje się, że produkcja CRJ zakończy się w drugiej połowie 2020, po dostarczeniu wszystkich zamówionych samolotów tej rodziny. Bombardier zachowa również pewne zobowiązania stanowiące część gwarancji kredytowych i wartości rezydualnej na łączną kwotę ok. 400 mln USD. Kwota ta zostanie spłacona przez Kanadyjczyków w ciągu najbliższych 4 lat. Oczekuje się, że transakcja zostanie zamknięta w pierwszej połowie 2020 Jak podkreśliliśmy podczas niedawnego Paris Air Show, ciężko pracujemy, aby zapewnić liniom lotniczym nowe potencjalne zyski i ustanowić nowy standard komfortu pasażerów. Transakcja ta jest jednym z najważniejszych kroków w naszej strategicznej drodze do zbudowania silnej, globalnej marki lotniczej. Wzmacniamy te wysiłki, zapewniając światowej klasy zestaw działań związanych z lotnictwem, w tym obsługę, naprawy i remonty, konstruowanie i obsługę klienta – skomentował Seiji Izumisawa, prezes i dyrektor generalny MHI. (Altair)

Komentarze