Qatar Airways wprowadzi do obsługi pomiędzy Warszawą a Dohą samolot A350-900XWB

Od połowy czerwca 2019 r. Qatar Airways wprowadzi na stałe do obsługi jednego z dwóch połączeń dziennie pomiędzy Warszawą a Dohą nowoczesnego airbusa A350-900XWB. Będzie to pierwszy A350 latający na stołeczne lotnisko. Informację potwierdziło nam biuro prasowe przewoźnika.
- Możemy potwierdzić, że począwszy od 15 czerwca 2019 r., planujemy eksploatację airbusa A350-900 na jednym z dwóch połączeń z i do Warszawy. Obecnie jesteśmy w trakcie aktualizacji naszego systemu rezerwacyjnego. Zmiany powinny być widoczne w ciągu najbliższych dwóch - powiedziała nam Daisy Omissi, Corporate Communications Manager w Qatar Airways.
Obecnie przewoźnik obsługuje poranny rejs (QR263/264, QR259/260) na tej trasie airbusami A330 w wersji -200 oraz -300, które zabierają na pokład od 260 do 305 pasażerów. Nowy typ samolotu nie przyniesie dużej zmiany oferowania na trasie do/z Warszawy, będzie to bardziej zmiana wizerunkowa dla przewoźnika. Większy komfort na pewno będzie zauważalny dla pasażerów klasy biznes dzięki konfiguracji 1-2-1, ale również pasażerowie klasy ekonomicznej będą czuć się bardziej wypoczęci, a także skorzystają z najnowszego systemu rozrywki pasażerskiej.
- Dzięki wprowadzeniu tego najnowocześniejszego samolotu Airbusa do obsługi połączenia z Warszawą, pasażerowie z Polski będą mogli spodziewać się jeszcze większego komfortu podróży liniami Qatar Airways do Dohy i innych miast z naszej siatki – dodała Omissi.
Według informacji przekazanych przez linie, wieczorna rotacja (QR262/261) będzie w sezonie letnim 2019 obsługiwana bez zmian airbusami A320 lub A321. Natomiast w sezonie zimowym 2019/20 poranne połączenie ma być obsługiwane nadal airbusami A350-900, natomiast wieczorne boeingami B787-8 Dreamliner.A350-900 katarskiej linii zabiera na pokład w dwuklasowej konfiguracji 283 pasażerów: 36 w klasie biznes oraz 247 w klasie ekonomicznej. Samolot ten cieszy się już dużą sympatią pasażerów Qatar Airways i za kilka lat stanie się trzonem floty przewoźnika. Obecnie flota katarskiej linii składa się z 224 samolotów, w tym z 38 airbusów A350: 32 A350-900 (dwa wynajęte od LATAM) i sześciu większych A350-1000. Qatar oczekuje na dostawę kolejny 40 A350: czterech A350-900 oraz 36 A350-1000.
Z punktu widzenia pasażerów jedynymi istotnymi przewagami A350 nad konkurencją są szersze fotele oraz cichsza kabina. Podobnie jak w A380 i B787, ciśnienie w kabinie odpowiada temu na wysokości 6000 stóp, czyli 1828 metrów, przez co pasażerowie mogą cieszyć się bardziej komfortowym lotem. Oświetlenie, kontrola klimatu, nowoczesne kuchnie czy większe schowki bagażowe stanowią ważną zmianę w porównaniu do starszych samolotów. Obecnie A350 z pewnością oferuje o wiele lepszy komfort niż airbusy A330 oraz boeingi B777, a porównywalny z A380 czy B787. (Rynek Lotniczy)

Komentarze