Boeing kontra Airbus

Fabryki Boeinga w 2018 roku opuściło 806 nowych samolotów pasażerskich. To wynik nieznacznie lepszy niż zanotowany przez jego największego rynkowego konkurenta - Airbusa. Europejski producent w tym samym czasie dostarczył klientom 800 nowych maszyn.Linie lotnicze odebrały przede wszystkim mniejsze samoloty wąskokadłubowe, do obsługi tras kontynentalnych. Boeing. Nowe samoloty na rynku w 2018 roku W przypadku Boeinga było to 580 maszyn z rodziny B737, Airbus dostarczył 626 samolotów z rodziny A320. Numerem dwa dla Boeinga jest B787 Dreamliner. Linie lotnicze i firmy leasingowe odebrały 145 maszyn tego typu w 2018 roku. W kategorii samolotów szerokokadłubowych numerem dwa jest B777 z 48 maszynami, które opuściły fabrykę, i 27 samolotami B767. Boeing utrzymuje program B747. W ubiegłym roku dostarczył 6 samolotów tego typu. Od lat jednak zainteresowanie nimi wykazują niemal wyłącznie przewoźnicy cargo.



Airbus z kolei dostarczył 93 samoloty typu A350 i 49 maszyn z rodziny A330.
Największy, czterosilnikowy i dwupokładowy Airbus A380, w ubiegłym roku opuścił fabrykę w Tuluzie 12 razy. Airbus poinformował, że dostawy tych maszyn będzie realizował tylko do 2021 roku, potem wygasi program super jumbo.
W 2018 roku wartość przychodów Boeinga wyniosła 101,1 mld dol. wobec 94 mld dol. rok wcześniej. Zysk w przeliczeniu na akcję wzrósł do 16,01 dol. Producent przyjął też ponad 1000 zamówień na nowe samoloty.  Airbus zakończył 2018 r. przychodami w wysokości 63,7 mld euro, notując wzrost z 59 mld euro rok wcześniej. Zysk w przeliczeniu na akcję wyniósł 3,94 euro. Zebrał też zamówienia na 831 nowych samolotów. 


Komentarze