Boeing inwestuje w Aerion SST i projekt naddźwiękowego biznes jeta

Koncern Boeing NeXt zainwestował w firmę Arion Supersonic z Reno w Newadzie, która rozwija projekt naddźwiękowego odrzutowca biznesowego Aerion SST. Konstrukcja ta ma mieć możliwość przewożenia 12 pasażerów z prędkościami do 1.4 Macha. Portfolio Boeinga NeXt obejmuje autonomiczne bezzałogowe statki powietrzne oraz naddźwiękowe samoloty pasażerskie. Spółka Aerion Supersonic powstała w 2003 r., a jej głównym założeniem jest opracowanie nowych, bardziej wydajnych technologii aerodynamicznych dla naddźwiękowych statków powietrznych. W 2014 r. zaprezentowała ona projekt AS2, 12-osobowego naddźwiękowego biznes jeta, a w 2018 r. projekt silnika AS Affines GE Affinity. W ramach podjętej współpracy, Boeing ma dostarczyć zasoby inżynieryjne, produkcyjne, a także zapewnić wsparcie podczas testów w locie. Odrzutowiec Aerion AS2 ma być nawet o 70 procent szybszy od obecnie wykorzystywanych na rynku biznes jetów, spełniając jednocześnie wymagania dotyczące ochrony środowiska. Zgodnie z obecnymi założeniami, pierwszy lot konstrukcji ma się odbyć w 2023 r. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Strona główna » Boeing inwestuje w Aerion SST i projekt naddźwiękowego biznes jeta 8/2/2019 09:07 Boeing inwestuje w Aerion SST i projekt naddźwiękowego biznes jeta flyingmag.com Świat technologia samoloty bezpieczeństwo lotniska ciekawostki Aerion SST, fot. flyingmag.com Koncern Boeing NeXt zainwestował w firmę Arion Supersonic z Reno w Newadzie, która rozwija projekt naddźwiękowego odrzutowca biznesowego Aerion SST. Konstrukcja ta ma mieć możliwość przewożenia 12 pasażerów z prędkościami do 1.4 Macha. Portfolio Boeinga NeXt obejmuje autonomiczne bezzałogowe statki powietrzne oraz naddźwiękowe samoloty pasażerskie. Spółka Aerion Supersonic powstała w 2003 r., a jej głównym założeniem jest opracowanie nowych, bardziej wydajnych technologii aerodynamicznych dla naddźwiękowych statków powietrznych. W 2014 r. zaprezentowała ona projekt AS2, 12-osobowego naddźwiękowego biznes jeta, a w 2018 r. projekt silnika AS Affines GE Affinity. W ramach podjętej współpracy, Boeing ma dostarczyć zasoby inżynieryjne, produkcyjne, a także zapewnić wsparcie podczas testów w locie. Odrzutowiec Aerion AS2 ma być nawet o 70 procent szybszy od obecnie wykorzystywanych na rynku biznes jetów, spełniając jednocześnie wymagania dotyczące ochrony środowiska. Zgodnie z obecnymi założeniami, pierwszy lot konstrukcji ma się odbyć w 2023 r. Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Źródło: flyingmag.com

Komentarze