Holding lotniczy Chorus Aviation zamówił dziewięć bombardierów CRJ900

Holding lotniczy Chorus Aviation zamówił dziewięć bombardierów CRJ900 wraz z kolejnymi dwoma opcjami na dostawy tych maszyn. Nowe samoloty będą wykonywać loty pod marką Air Canada Express. Operatorem samolotów będzie Jazz Aviation, spółka córka Chorusa. Wartość kontraktu, zgodnie z cenami katalogowymi to niemal 437 mln dolarów, a po realizacji opcji może wzrosnąć do prawie 533 mln dolarów. Samoloty będą posiadać najnowszy wystrój kabiny ATMOSPHÈRE i będą skonfigurowane w wariancie z 76 miejscami na pokładzie w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Nowo zamówione maszyny trafią do linii w 2020 r. – Dostawa nowych bombardierów CRJ900 będzie kolejnym elementem odnowy i rozbudowy floty Jazz, trwającej już od 2011 r. Koszty operacyjne tych maszyn należą do najniższych w segmencie odrzutowców regionalnych – powiedział Joseph Randell, prezes Chorus Aviation. Air Canada Express to marka, pod którą cztery regionalne linie lotnicze obsługują loty regionalne Air Canada, a także zasilają główne huby przewoźnika. Obecnie pod marką Air Canada Express latają 172 samoloty: 25 od linii Air Georgian, pięć Exploits Valley Air Services, 117 od Jazz Aviation oraz 25 Sky Regional Aviation. Chorus Aviation to założony w 2010 r. holding lotniczy, do którego należy m.in. Jazz Aviation. Jazz istnieje od lat 30. XX wieku i jest największym regionalnym przewoźnikiem lotniczym w Kanadzie. Linia blisko współpracuje z Air Canada, obsługując dla tego przewoźnika loty regionalne na mniejsze lotniska. W kwietniu 2018 r. Jazz obsługiwał ok. 600 lotów dziennie pod marką Air Canada Express do 63 miast w Kanadzie i 16 w Stanach Zjednoczonych. Flota Jazz składa się ze 117 bombardierów: 16 Q100, 26 Q300, 44 Q400, 10 CRJ200 oraz 21 CRJ900. Linia oczekuje na dostawę 26 samolotów: 12 bombardierów CRJ200 oraz 14 CRJ900. (Rynek Lotniczy)

Komentarze