Qatar Airways poinformowały, że zapoczątkują wycofanie pierwszych airbusów A380

Linie Qatar Airways poinformowały, że w 2024 r. zapoczątkują wycofanie pierwszych airbusów A380 ze swojej floty, a cały proces zakończy się pod koniec 2028 r. To oznacza, że największe samoloty pasażerskie na świecie, po 10 latach użytkowania, zostaną zastąpione docelowo przez najnowsze boeingi B777-9X. Francuski producent poinformował 14 lutego w Tuluzie, że produkcja A380 zakończy się w 2021 r. po zrealizowaniu wszystkich pozostałych zamówień. Do tej pory użytkownikom dostarczono 234 egzemplarze tego największego pasażerskiego samolotu na świecie. O przyczynach niepowodzenia programu A380 pisaliśmy obszernie w naszym raporcie A380: Niespełnione marzenie Airbusa. Airbus A380 odblokował nowy potencjał w dalekich podróżach lotniczych. To samolot umożliwiający liniom lotniczym oferowanie luksusowych apartamentów pierwszej klasy na pokładzie, a także barów i saloników wraz z możliwością zabierania ponad 500 pasażerów. Podczas gdy samolot jest uważany wśród pasażerów za ulubioną maszynę, tego samego nie mogą powiedzieć dyrektorzy finansowi linii lotniczych, którzy koncentrują się tylko na wynikach sprzedażowych każdej trasy w swojej siatce połączeń.Qatar Airways kupując nowe maszyny podpisał 10-letnie umowy leasingowe. Dlatego też po osiągnięciu 10 lat przez każdą maszynę, będzie ona automatycznie opuszczać flotę. W 2014 r. dotarły cztery SuperJumbo, więc już w 2024 r. odejdą one z floty katarskiego przewoźnika. Kolejne dwa zostaną wycofane w 2025 r., jeden w 2026 r. oraz dwa w 2027 r. Ostatni z nich odejdzie pod koniec 2028 r. Dziesięcioletni odrzutowiec nadal uważany jest młodą maszynę, ale rynek wtórny dla A380 praktycznie nie istnieje, nie ze względu na brak dostępnych samolotów, ale dlatego, że nie ma na nie żadnego popytu, przynajmniej na razie. - Nie widzimy żadnej możliwości dla tych samolotów na rynku wtórnym. Są pierwsze A380 po Singapore Airlines, których nikt nie chce, a w tym roku dołączą do nich pierwsze wycofane SuperJumbo po Emirates. Dla nas odpowiednim następcą A380 będzie naturalnie boeing B777-9X, których zamówiliśmy 50 sztuk - powiedział Akbar Al Baker, prezes Qatar Airways w wywiadzie dla Alexa Macherasa. (Rynek Lotniczy)

Komentarze

  1. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz