Bombardier oficjalnie wprowadził na rynek nowy 50-miejscowy samolot komunikacji regionalnej CRJ550

Bombardier oficjalnie wprowadził na rynek nowy 50-miejscowy samolot komunikacji regionalnej CRJ550 w układzie trzyklasowym. To wersja rozwojowa CRJ700. Według prezesa Bombardier Commercial Aircraft Freda Cromera rynek może potrzebować ponad 700 samolotów tego modelu. Nowy CRJ550 jest jedynym w Ameryce Północnej, które może zastąpić istniejącą flotę starzejących się samolotów 50-miejscowych. Samolot zaoferuje lepszy komfort podróży dzięki obszernym schowkom na bagaż podręczny [co ma pozwolić na wyeliminowanie konieczności zabierania bagażu rejestrowanego] i większej przestrzeni dla pasażera – powiedział Fred Cromer. Producent planuje też wyposażenie CRJ550 w samoobsługowe stanowisko z napojami i przekąskami zamiast tradycyjnej kuchni. Pierwszym użytkownikiem CRJ550 mają być United Airlines. Ich samoloty mają być przystosowane do przewozu 10 pasażerów w klasie pierwszej, 20 w klasie ekonomicznej z dodatkowym miejscem na nogi i 20 w klasie ekonomicznej. Jest to odpowiedź na działania konkurencji – kilka dni temu American Airlines odebrały swojego pierwszego Airbus A321neo w konfiguracji 196-miejscowej, a Delta Air Lines przygotowują się do rozpoczęcia eksploatacji nowych A220-100 z nowym systemem rozrywki pokładowej. United Airlines pozyskają 50 CRJ550. Zostaną one przebudowane z CRJ700 eksploatowanych obecnie przez linie regionalne wykonujące loty dla United, z czego 25 pochodzić ma z floty GoJet Airlines. Pierwszy samolot ma zostać dostarczony latem, a do końca roku przewoźnik ma dysponować już 25 CRJ550. Pozostałe będą dostarczone do lata 2020. CRJ550 mają początkowo operować z Chicago O'Hare i Newark i docelowo mogą zastąpić 50-osobowe Bombardiery CRJ200. (Altair)

Komentarze