Nikt nie chce samolotów Sukhoi Superjet 100

Ostatni europejski operator Sukhoi Superjet 100 - irlandzkie linie CityJet - oddały producentowi wszystkie eksploatowane maszyny — poinformowały rosyjskie „Viedomosti”. Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) twierdzi, że to nieprawda. Powodem zwrotu maszyn do firmy leasingowej miały być kłopoty techniczne i permanentne problemy z częściami zamiennymi. Jednocześnie jednak Rosjanie informują, że istotnie CityJet w tej chwili przebudowuje swój model biznesowy, a jego ważnym elementem są kontakty ze SCAC dotyczące przyszłej eksploatacji SSj100. Co ciekawe jednak z informacji CityJet wynika, że linia nie przebudowuje swojego modelu biznesowego i nie ma w planach jakiejkolwiek restrukturyzacji. Irlandczycy nie chcą nic mówić o kontaktach z Rosjanami, natomiast informują, że w tej chwili mają wyłącznie 25 Bombardierów, którymi latają do portów europejskich. A ostatni rejs Suchojem został wykonany 7 stycznia 2019 roku. Natomiast latach 2016-2017 CityJet miał 7 Suchojów i potem, w 2018 roku pozbył się większości z nich wypożyczając je belgijskim Brussels Airlines. Ostatecznie w końcu 2018 jedyną linią, która miała więcej takich maszyn były Brussels Airlines, które także z nich zrezygnowały z początkiem 2019 roku. Jako powód podały kłopoty eksploatacyjne. Nie jest jednak wykluczone, że Suchoje wejdą do floty słoweńskiej Adrii, która dowozi pasażerów Lufthansie. Słoweńcy podpisali list intencyjny na dostawę 15 takich maszyn, nowych i używanych i stworzenie w Lublanie centrum serwisowo-naprawczego tych samolotów. Pierwsze maszyny mają być dostarczone słoweńskiemu przewoźnikowi w kwietniu 2019. Źródło: rp.pl

Komentarze