LOT w ramach umowy ACMI pozyskały Airbusa A340-300 od linii Air Belgium

Polskie Linie Lotnicze LOT w ramach umowy ACMI pozyskały airbusa A340-300 od linii Air Belgium. Samolot będzie latał od 28 lutego do 20 czerwca br. na trasie Warszawa - Nowy Jork (JFK). - Ze względu na problemy z silnikami Rolls Royce obecnie uziemione są trzy (SP-LRD, SP-LRF, SP-LRH) z naszych 12 boeingów 787 Dreamliner, które będą sukcesywnie przywracane do obsługi regularnych połączeń LOT-u. Pierwsze dwa zostaną włączone do siatki przewoźnika na przełomie lutego i marca, a kolejny w maju tego roku. Dlatego też zdecydowaliśmy się na leasing samolotu A340-300 od przewoźnika Air Belgium w formule ACMI - powiedział Jakub Panek z biura prasowego przewoźnika w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. Airbus A340-300 o rejestracji OO-ABA, który dziś (27 lutego) wylądował w Warszawie, jest w konfiguracji dwuklasowej i na pokład zabiera 257 pasażerów: 45 w klasie biznes oraz 212 w klasie ekonomicznej. Warto dodać, że wśród personelu pokładowego Air Belgium jest też spora grupa polskojęzyczna. To byli pracownicy polskiego oddziału Small Planet Airlines, którzy zostali zatrudnieni po upadłości przewoźnika. 
Air Belgium to belgijskie linie lotnicze z siedzibą w Mont-Saint-Guibert i główną bazą lotnisku Bruksela-Charleroi. Sam początek działalności Air Belgium był wyjątkowo niefortunny. Opóźnienia w starcie linii spowodowane były problemami związanymi z uzyskaniem certyfikatu przewoźnika lotniczego. Następnie pojawiły się problemy związane z opóźnioną zgodą rosyjskich władz do przelotu przez syberyjską przestrzeń powietrzną oraz kontrakt z chińskim touroperatorem UTour w odniesieniu do warunków dotyczących taryf i współczynnika obciążenia. Obecnie linia lata dla innych przewoźników w formule ACMI m.in. obsługuje trasę Londyn-Heathrow - Dubaj dla British Airways, ale ostatnio zapowiedziała także powrót na ogłaszaną trasę z Brukseli-Charleroi do Hong Kongu. Flota Air Belgium składa się z czterech Airbusów A340-300, których wiek wynosi 11 lat. Maszyny zostały pozyskane w 2017 r. od linii Finnair, która wymieniała je wtedy na najnowsze A350-900. Samoloty są leasingowane od firmy Airbus Financial Services, spółki córki Airbusa zajmującej się krótko i długoterminowym wynajmem samolotów.(Rynek Lotniczy)

Komentarze