Lufthansa rozpoczyna biometryczną odprawę pasażerów na lotnisku w Los Angeles

Lufthansa zaczęła korzystać z samoobsługowych bramek biometrycznych, obsługujących pasażerów na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles. Zastosowana technologia biometrycznej pozwalająca na rozpoznawanie twarzy w celu weryfikacji tożsamości pasażera i przejście na pokład samolotu została opracowana przy współpracy firmy Amadeus, amerykańskich służb celnych i ochrony granicznej (US Customs and Border Protection CBP), lotniska w Los Angeles oraz dostawcy biometrycznych systemów rozpoznawania twarzy Vision-Box. Po pierwszych testach na lotnisku w Los Angeles Lufthansa oszacowała, że korzystanie z tej technologii pozwala na odprawę około 350 pasażerów na pokład Airbusa A380 w ciągu 20 minut. Nowa technologia, zapewnia pasażerom bardziej płynne i szybsze wejście na pokład, Z międzynarodowego terminalu Tom Bradley TBIT/Terminal B Lufthansa oferuje codziennie bezpośrednie loty do Frankfurtu. Niemiecki przewoźnik planuje rozszerzenie technologii biometrycznej na kolejne bramki na amerykańskim lotnisku i inne punkty odpraw pasażerskich, torując tym samym drogę innym linim lotniczym do korzystania z technologii Altea firmy Amadeus i umieszczania bramek biometrycznych dla swoich pasażerów. Lufthansa przewiduje, że odprawy biometryczne będą w niedługim czasie szeroko stosowane na lotniskach amerykańskich i poza USA. W grudniu 2017 linie British Airways we współpracy z lotniskiem w Los Angeles rozpoczęły testy samoobsługowych bramek biometrycznych, obsługujących pasażerów na międzynarodowych lotach przewoźnika. Według ekspertów biometria ułatwi odprawę pasażerów na lotniskach, które wymagają wysokiej wydajności. Przewiduje się, że użycie tego rodzaju rozwiązań będzie w niedługim czasie szeroko stosowane na amerykańskich lotniskach i poza USA. (PRTL.pl)

Komentarze