Elektryczny Sun Flyer 2 coraz bliżej pierwszego lotu

Bye Aerospace wykonała ostatni krok w kierunku pierwszego lotu w pełni elektrycznego samolotu Sun Flyer 2. Firma ogłosiła, że w ostatnich dniach pilot testowy przeprowadził kilka udanych testów kołowania i przygotowuje się do oblotu tego dwumiejscowego dolnopłata. George Bye, prezes Bye Aerospace, powiedział, że podczas testów na ziemi statek powietrzny osiągnął prędkość 55 węzłów i zachowywał się zgodnie z założeniami. Główny inżynier firmy, Tom Bowen, dodał, że testy obejmowały szybkie kołowanie łącznie z podnoszeniem przedniego kółka oraz ocenę utrzymywania kontroli kierunkowej. "Nie możemy się już doczekać, aby przejść do następnych faz testów" - podkreślał Bye. Data pierwszego lotu nie została jeszcze ustalona, ale "jeśli wszystko pójdzie dobrze, odbędzie się on wkrótce", dodał. Zgodnie z oczekiwaniami, Sun Flyer 2 będzie wyposażony w silnik elektryczny o mocy 80 kW i będzie mógł wykonywać loty z prędkościami dochodzącymi do 120 węzłów przez 3,5 godziny. Ostateczny wybór jednostki napędowej nie został jeszcze potwierdzony, jednak ma być ona opracowana przez Electric Power Systems (EPS). EPS jest kluczowym partnerem, ponieważ przechowywanie energii jest jednym z największych wyzwań stojących przed statkami powietrznymi z napędem elektrycznym, takimi właśnie jak Sun Flyer 2. EPS ma zaprojektować i zbudować kompletny system akumulatorów oraz system zarządzania energią. Źródło: flyingmag.com

Komentarze