Laudamotion planuje w tym roku uruchomić 65 tras z 44 lotnisk

Laudamotion, linia, która powstała z przekształcenia Niki, od czerwca 2018 roku uruchomi 65 połączeń. 17 tras będzie dotyczyło Berlina. O szczegółach dotyczących strategii nowego podmiotu na rynku poinformował szef Ryanaira Michael O’Leary. Irlandzkie linie mają 75 proc. udziałów w Laudamotion. Start z przeszkodami 25 marca to data oficjalnego rozpoczęcia działalności przewoźnika. W sezonie letnim Laudamotion będzie operować na 21 maszynach, zbazowanych na dziewięciu lotniskach w Austrii (Wiedeń), Niemczech (Berlin-Tegel, Dusseldorf, Frankfurt, Kolonia, Monachium, Norymberga, Stuttgart) i Szwajcarii (Zurych). Podczas konferencji prasowej w Wiedniu zapowiedziano, że w sumie przewoźnik uruchomi 65 połączeń, w tym 17 tras z Berlina. Przewoźnik postawił w tym przypadku na: Wiedeń, Zurych, Kolonię, Dusseldorf, Frankfurt, Monachium, Norymbergę, Stuttgart oraz lotnisko Berlin Tegel. Niki Lauda, były mistrz Formuły 1 i założyciel austriackiej Niki w styczniu ponownie przejął stery nad bankrutującym przewoźnikiem. Jej zakup nie był jednak łatwy. Na początku roku austriacki komitet wierzycieli odrzucił ofertę IAG na zakup Niki i wybrał propozycję Nikiego Laudy, byłego mistrza Formuły 1 i jednocześnie założyciela linii. hoć według syndyka Lucasa Floethera, właściciel British Airways było najbardziej realnym kandydatem, pojawiły się komplikacje prawne. Ryanair także startował w wyścigu o przejęcie aktywów austriackiego operatora, jednak nigdy nie był uważany za poważnego oferenta, w przeciwieństwie do Lufthansy, IAG czy wreszcie Nikiego Laudy. Podczas jednej z konferencji Lauda przyznał, iż liczy się z tym, że zainkasowane pieniądze (50 milionów euro) zwrócą mu się nie wcześniej niż w 2019 roku. Finansowego wsparcia udzielił mu nie kto inny, jak właśnie Ryanair. Dofinansowanie ma pokryć koszty operacyjne linii w pierwszym roku. Cena za udzielenia wsparcia jest wysoka – w zamian irlandzki operator chce większość udziałów w Niki. Jak informuje diepresse.com, jeśli unijny organ ds. konkurencji wyda zgodę na transakcję, Ryanair dostanie na 24 proc., a później 75 proc. aktywów. (Rynek Lotniczy)

Komentarze