Boeing 777 ma wprowadzić ukraińskie linie lotnicze w nową erę

Ukraine International Airlines (UIA) odmładzają flotę samolotów dalekiego zasięgu. Od 2019 roku będą wycofywać Boeingi 767, które zastąpią młodszymi Boeingami 777-200ER. Ukraiński przewoźnik odebrał już pierwszą z czterech takich maszyn. B777 będą latać do Nowego Jorku, Pekinu i Bangkoku. Boeing 777-200ER to krótsza wersja największego na świecie samolotu pasażerskiego z dwoma silnikami. Ma 63,7 m długości i 60,9 m rozpiętości skrzydeł. Na pokład zabierze 361 pasażerów. Choć Boeing 777-200ER będzie nowym flagowcem linii UIA, nie jest maszyną prosto z fabryki. Samolot o rejestracji UR-GOA wyprodukowano w 2005 roku. Przez 7 lat operowały nim francuskie linie Air Austral, a od 2012 r. rosyjskie Orenair. "Przylot Boeinga 777 redefiniuje usługi UIA" - mówiła Evgeniya Satska, dyrektor komunikacji ukraińskiego przewoźnika, cytowana w komunikacie wydanym po odebraniu maszyny. Linia chce nim przyciągnąć zarówno klientów z rynku ukraińskiego, jak i pasażerów tranzytowych. Flota UIA liczy obecnie 43 samoloty, w tym cztery B767-300ER, 33 Boeingi 737 i pięć Embraerów 190. Ukraine International Airlines powstały w 1992 roku. Są prywatnym przedsiębiorstwem. Tygodniowo obsługują ponad 1100 lotów do ponad 80 miast na świecie. UIA leasingują Boeinga 777-200ER od firmy AeroCap. Boeing 777-200ER UIA w konfiguracji trzyklasowej ma 21 miejsc w klasie biznes. (BussinesInsider.com)

Komentarze