Spółka Dornier Seawings zaprezentowała 18 sierpnia w
niemieckim Oberpfaffenhofen nową wersję łodzi latającej Seastar. Prototyp
samolotu został oblatany w 1984 i certyfikowany w 1991. Jednak permanentny brak
funduszy spowodował, że nigdy nie rozpoczęto produkcji seryjnej Seastarów. Dopiero
w 2014 Niemcy weszli w spółkę z dwoma przedsiębiorstwami z ChRL, które
zamierzały promować samolot na rodzimym rynku. W ub. r. rozpoczęto budowę
zakładów w Yixing, gdzie powstawać mają Seastary. Oprócz tego Dornier zawarł
porozumienie z Diamondem w sprawie produkcji płatowców.
Mający maksymalną masę do startu 5098 kg Seastar mieści 2
pilotów i maksymalnie 12 pasażerów. Jego napęd stanowią 2 silniki Pratt &
Whitney PT6A-135A o mocy 650
KM każdy, mające umożliwić rozwinięcie prędkości
przelotowej ponad 330 km/h.
Zasięg maksymalny samolotu wynosić ma ok. 1670 km. Wyposażenie kabiny
załogi to awionika Honeywell Primus Epic. Oblot zmodernizowanego Seastara ma
nastąpić w połowie 2019. Uzyskanie Certyfikatów Typu zaplanowano w 2020. Cena
jednostkowa samolotu to 7,21 mln USD (ok. 26 mln zł). Źródło: Altair
Komentarze
Prześlij komentarz