Awaryjne lądowanie przy użyciu spadochronowego systemu ratunkowego

Dzięki użyciu spadochronowego systemu ratunkowego, załoga niemieckiego Z-602 odniosła jedynie powierzchowne obrażenia. Do zdarzenia doszło w pobliżu miejscowości Verl w Niemczech 21 września 2017 r. Załoga samolotu ultralekkiego Roland Z-602 wykonywała lot z lotniska Oerlinghausen. Podczas podejścia do lądowania pilot stwierdził spadek mocy silnika i zdecydował się na użycie spadochronowego systemu ratunkowego. Samolot opadł na las i został poważnie uszkodzony. Pilot i pasażer wydostali się z kabiny o własnych siłach. Przybyły na miejsce zdarzenia lekarz pogotowia ratunkowego stwierdził, że nie ma powodu transportowania załogi do szpitala. Z-602 wyposażony był w system ratunkowy Magnum, produkowany w Czechach przez firmę Stratos 07. Metalowy dolnopłat standardowo napędzany jest 100-konnym silnikiem Rotax 912 ULS. Jego masa własna z zamontowanym systemem ratunkowym wynosi 286 kg, maksymalna masa startowa (w klasie UL) 472,5 kg. Źródło: PLAR

Komentarze