Norwegian UK otrzymała zgodę na wykonywanie operacji lotniczych pomiędzy krajami Unii Europejskiej a USA

Nowa, brytyjska spółka Norwegian UK otrzymała 22 września z amerykańskiego Departamentu Transportu zezwolenie dla operatora zagranicznego pozwalające na wykonywanie operacji lotniczych pomiędzy krajami Unii Europejskiej a USA. Norwegian rzuca rękawicę liniom, które od dziesiątek lat latały między kontynentem europejskim a USA. Norwegian lata już do USA wykorzystując flotę samolotów szerokadłubowych (Boeingów 787 Dreamliner) oraz, co jest nowością, niewielkich Boeingów 737MAX (podobnymi samolotami operuje m.in. Ryanair). Do tej pory wykorzystywano jednak licencję dla Norwegiana (ten kraj nie jest w Unii Europejskiej), a nie europejski system dość liberalnych regulacji Open Skies, zawarowany dla państw UE i USA. O zezwolenie nowa spółka prosiła od grudnia 2015 roku. Jego wydanie próbowały zatrzymać duże amerykańskie linii i liczne związki zawodowe w nich działające. Tymczasowe pozwolenie z Departamentu Transportu USA linie otrzymały dopiero w lipcu tego roku. Pomogło im w tym wsparcie m.in. Ryanaira (do niedawna linie myślały o wspólnej ofercie) i niektórych przewoźników Cargo w USA. Otrzymane właśnie zezwolenie pozwoli na wejście nad Atlantyk nowego podmiotu, który oferować będzie przeloty z Wielkiej Brytanii i Irlandii do Stanów Zjednoczonych. Wydanie zezwolenia, według litery amerykańskiego prawa, ma skutek natychmiastowy. Wcześniej, w oczekiwaniu na amerykańską zgodę, na podstawie umów dwustronnych uzyskano zezwolenie na loty do Singapuru i Argentyny (od lutego 2018). Zezwolenie dla Norwegian UK to wspaniała wiadomość dla pasażerów Norwegiana po obu stronach Atlantyku. Dzięki niemu uruchomimy naszą nową flotą więcej nowych tras za niewielkie pieniądze. Chcieliśmy podziękować wszystkim lotniskom, liniom lotniczym, biznesmenom i politykom po obu stronach oceanu za wsparcie dla nowej spółki i dla polityki „Open Skies” oraz wynikającej z niej możliwości uczciwej konkurencji – powiedział prezes zarządu linii Bjørn Kjos. (Rynek Lotniczy)

Komentarze