Emirates Flight Training Academy wzbogacił się o Cirrusy SR22

Nowoczesny ośrodek szkoleniowy Emirates Flight Training Academy, który powstaje w odpowiedzi na rosnące globalne zapotrzebowanie branży lotniczej na pilotów, odebrał w Dubaju 2 szkolne Cirrusy SR22 G6. To pierwsze z 22 samolotów tego typu, zamówionych przez arabskiego przewoźnika do szkolenia pilotów. Po zakończeniu montażu i zabudowaniu wyposażenia obydwa samoloty, noszące znaki rejestracyjne A6-CTA i A6-CTB, poleciały z Duluth w stanie Minnesota do Knoxville w stanie Tennessee, gdzie znajduje się centrum dystrybucji Cirrusa. Na miejscu specjaliści Cirrusa i Emirates Flight Training Academy przeprowadzili ich przegląd i dokonały oblotów odbiorczych. Ze względu na ich wielkość i inne ograniczenia, m.in. pojemność zbiorników paliwa, trasa z wytwórni Cirrusa w USA do Dubaju musiała zostać podzielona na 11 etapów. Z Knoxville samoloty udały się do Portsmouth w stanie New Hampshire, a następnie do Sept Iles i Iqaluit w Kanadzie. Z Iqaluit wyruszyły w dwuetapową podróż przez Ocean Atlantycki, zatrzymując się w Nuuk na Grenlandii i w Rejkiawiku na Islandii, po czym zakończyły transatlantycki odcinek w szkockim Wick. Były to jednocześnie najdłuższe etapy podróży ze Stanów Zjednoczonych do Dubaju. Po przylocie do Europy, Cirrusy wyruszyły ze Szkocji do Sywell w angielskim hrabstwie Northamptonshire, a stamtąd do Wenecji, na Kretę, do Akaby, Bahrajnu i wreszcie do Dubaju, po pokonaniu łącznie ponad 13 tys. km. Lot odbywał się zawsze w ciągu dnia i trwał średnio 5 h dziennie, a samoloty przez cały czas leciały w luźnej formacji, co ułatwiało uzyskiwanie zezwoleń na przelot. Cirrusy SR22 G6, dysponujące zasięgiem 1943 km i rozwijające rzeczywistą prędkość przelotową 340 km/h, będą stanowić trzon floty Emirates Flight Training Academy. Oprócz nich ośrodek zamówił także Emirates Flight Training Academy złożyła także zamówienie na 5 bardzo lekkich odrzutowców Embraerów Phenom 100EV. (Altair)

Komentarze