Air France i KLM sukcesywnie wprowadzają swoje największe i najnowocześniejsze samoloty

Linie Air France i KLM sukcesywnie wprowadzają swoje największe i najnowocześniejsze maszyny na kolejnych trasach międzykontynentalnych. Air France eksploatuje obecnie 10 potężnych samolotów Airbus A380 na 8 popularnych kierunkach dalekiego zasięgu, natomiast KLM, co kilka miesięcy wzmacnia swoją flotę kolejnym Boeingiem 787 Dreamliner. Pod koniec kwietnia 2016 roku holenderska linia wprowadziła do eksploatacji swojego piątego Dreamlinera, a w sumie do końca roku KLM planuje odebrać i wprowadzić do eksploatacji 10 z 21 zamówionych maszyn. Gigantyczne samoloty Air France Airbus A380 – bardzo lubiane przez podróżnych – latają obecnie do 8 miast: Abidżanu, Hong Kongu, Johannesburga, Los Angeles, Meksyku, Miami, Nowego Jorku (JFK) i Szanghaju. Natomiast Boeingi 787 Dreamliner w barwach KLM obsługują trasy do: Abu Dhabi, Maskat, Rio de Janeiro, Osaki, Delhi, Hangzhou, Chengdu, Xiamenu, Kairu i San Francisco. Już wkrótce Dreamlinery będą latać również do Szanghaju, Kapsztadu, Toronto i Kolombo. 
Imponujące rozmiary i technologie zastosowane w konstrukcji dwupokładowego samolotu Airbus A380 zapewniają podróżnym bardzo wysoki komfort w czasie całego lotu. Największy samolot pasażerski Air France może jednorazowo zabrać na pokład nawet 516 pasażerów w czterech klasach podróży. 6 barków ulokowanych na jego pokładzie umożliwia podróżnym towarzyskie i biznesowe spotkania w czasie lotu, a aż 212 okien pozwala wypełnić kabinę naturalnym światłem. Ponadto 3 kamery rozmieszczone na zewnątrz pozwalają śledzić na bieżąco widok z przodu, z boku czy z tyłu maszyny na monitorze zamontowanym przy każdym fotelu. Gustowne, przestronne kabiny zostały zaprojekowane wygodnie i ze smakiem. Dzięki temu goście mają do dyspozycji bardzo przytulne wnętrze. Wysoka wydajność i aerodynamiczny kształt sprawiają, że hałas w kabinie został zredukowany o 5 decybeli w stosunku do obowiązujących standardów. „Superjumbo” jest obecne najcichszą maszyną w swojej klasie. Zmniejszenie masy maszyny było możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów (włókna węglowego, szkła i aluminium) oraz najwyższej aerodynamiki. Mimo swoich imponujących rozmiarów, Airbus A380 zużywa aż 20 proc. mniej paliwa niż Airbus A330. Podróżni Airbusa A380 mają do wyboru 4 klasy przelotu. W Klasie Pierwszej (La Première), najbardziej luksusowej jaką oferuje linia Air France, znajduje się 9 foteli zapewniających wygodę i prywatność. Nowoczesne siedziska są bardzo szerokie (52 cm), po rozłożeniu na płasko tworzą łóżko o długości 200 cm. Goście La Première mają do dyspozycji na pokładzie m.in. specjalnie dedykowaną załogę, a wcześniej – osobistą asystę, która towarzyszy im od przybycia na lotnisko, po wejście do samolotu, wykwintne menu, skomponowane przez szefów kuchni nagradzanych gwiazdkami Michelin, oczekują na start w luksusowych poczekalniach i są dowożeni limuzyną wprost do samolotu oraz wiele innych wygód, które zadowolą najbardziej wymagających podróżnych. Supernowoczesny Boeing 787 KLM to zupełnie nowe doświadczenie w podniebnej podróży – 30 proc. większe, automatycznie przyciemniane okna i specjalne oświetleniu led zapewniają lepsze samopoczucie w czasie lotu. Osoby cierpiące na chorobę lokomocyjną w większości nie doczuwają trudów podróży dzięki sensorom turbulencji (innowacyjna technologia nosi nazwę „The Smoother Ride Technology”). Ponadto wyższe ciśnienie panujące w kabinie sprawia, że organizm człowieka przyswaja o 8 proc. więcej tlenu do krwi, dzięki czemu pasażerowie mają więcej energii i lepiej znoszą długą podróż samolotem. I co bardzo ważne – Dreamliner KLM jest dużo cichszy w czasie startu i lądownia, dzięki czemu kojący nastrój w kabinie sprzyja wypoczynkowi. Źródło: Air France/KLM

Komentarze