Vistal z Gdyni wybuduje lądowisko dla śmigłowców na szczycie modułu mieszkalnego

Vistal Gdynia SA, firma znana z licznych inwestycji morskich, rozpoczęła pracę nad nowym projektem: budową i dostawą (w jednej części) kompletnego, pomalowanego i częściowo wyposażonego pokładu śmigłowcowego (lądowiska dla śmigłowców). 
Przykład lądowiska dla helikopterów na budynku
Helideck (pokład dla śmigłowców) został zaprojektowany dla nowego bloku mieszkalnego budowanego przez Apply Emtunga w Szwecji. Po zakończeniu budowy w Gdyni, gotowy helideck zostanie przetransportowany do zakładu Apply Emtunga i zainstalowany na szczycie modułu mieszkalnego. Zintegrowany w jedną całość (razem z pokładem śmigłowcowym dostarczonym przez Vistal) moduł mieszkalny zostanie przetransportowany na wody Trinidadu i Tobago i zainstalowany na istniejącej stałej platformie o podstawie typu kratownicowo-płaszczowego o nazwie Mahogany B, należącej do BP Trinidad and Tobago LLC. Realizowany przez Vistal kontrakt na budowę helidecku jest konsekwencją ujawnionego w połowie października ubiegłego roku kontraktu EPC podpisanego przez koncern naftowy BP oraz Apply LQ & HD. Projekt objęty tym kontraktem dotyczy dostawy zintegrowanego modułu mieszkalnego na platformę Mahogany B. Trójkondygnacyjny moduł o łącznej powierzchni użytkowej 1080 m² i miejscach dla 70 osób zawierać będzie helideck (dostarczony przez Vistal), biura, kuchnię, jadalnię, pomieszczenia rekreacyjne, szatnie, centralę sterowania i monitoringu (central control room - CCR) i inne systemy potrzebne do eksploatacji platformy. Samonośny moduł ze stali będzie zainstalowany jednym podniesieniem przez ciężki dźwig pływający. Przekazanie gotowego modułu w Szwecji ma mieć miejsce w I kwartale przyszłego roku. Dostawa nowego modułu mieszkalnego stanowi część procesu modernizacji platformy Mahogany B w ramach tzw. "debottlenecking" systemu wydobywczego (usuwania "wąskiego gardła"). Debottlenecking to process zwiększania zdolności wydobywczej i przerówbczej istniejącej instalacji wydobywczej przez modyfikacje istniejącego wyposażenia i systemów procesowych (obróbki urobku) usuwające ograniczenia powodujące zmniejszenie przepływu ropy i/lub gazu przez system wydobywczy. Źródło: portalmorski

Komentarze