Pasażerowie easyJet będą mogli
śledzić na bieżąco swoją lokalizację na lotniskach. easyJet, największa
brytyjska linia lotnicza jako pierwsza testuje technologię iBeacons. Za jej
pomocą chce ułatwić pasażerom poruszanie się po europejskich lotniskach. Strategicznie
rozmieszczone sygnalizatory są obecnie testowane na lotniskach w Londynie
Luton, Londynie Gatwick oraz na lotnisku Charles de Gaulle w Paryżu. Wysyłają
one pasażerom powiadomienia na telefony w momencie, kiedy zbliżają się oni do
kluczowych punktów na lotnisku. Wysyłanie powiadomień jest automatycznie
aktywowane, kiedy pasażerowie udają się do odprawy lub bramek bezpieczeństwa
i przypomina o przygotowaniu karty pokładowej i paszportu. easyJet
bada tę innowacyjną technologię w szczycie sezonu letniego i jeśli będzie
cieszyła się popularnością, to linia rozszerzy działania na całą Europę. „To
kolejny przykład wprowadzania przez easyJet innowacyjnych rozwiązań, które mają
za zadanie ułatwić podróżowanie pasażerom w całej Europie. Jesteśmy pierwszą
linią lotnicza badającą technologię iBeacons, dzięki której możemy przyspieszyć
podróż z lotniska oraz zapewnić wsparcie pasażerom. Dzięki temu latanie z
easyJet staje się jeszcze łatwiejsze.” – skomentował Peter Duffy, dyrektor
handlowy easyJet. „Testujemy technologię iBeacons na naszych trzech najbardziej
ruchliwych lotniskach i jeśli będzie cieszyła się popularnością, to wprowadzimy
ją w całej Europie. Klienci podróżujący przez Londyn Luton, Londyn Gatwick lub
lotnisko Charles de Gaulle w Paryżu, którzy posiadają telefony iPhone i
aplikację easyJet już teraz mogą skorzystać z nowej technologii i skorzystać z
podpowiedzi wysyłanych przez nasze testowe nadajniki.” – dodał Duffy. Sygnalizatory
Beacon to małe bezprzewodowe urządzenia działające w technologii Bluetooth,
które przesyłają informacje do aplikacji easyJet zainstalowanej na telefonie.
Aplikacja wykorzystuje sygnał Bluetooth aby oszacować bliskość telefonu od
sygnalizatora i umożliwia w ten sposób dostarczenie odpowiedniego komunikatu w
odpowiednim czasie. Linia easyJet zdecydowała się na przeprowadzenie testów tej
technologii na trzech różnych lotniskach aby oszacować najlepsze lokowanie
sygnalizatorów i umożliwić pasażerom odbieranie notyfikacji w kluczowych dla
nich momentach. Aplikacja mobilna easyJet została pobrana już 9.2 miliona
razy. Jest to najszybciej działająca, dostępna aplikacja linii lotniczych. W
ostatnich latach linia easyJet stawia na rozwój technologii po to, aby
podróżowanie stawało się jeszcze łatwiejsze. Już teraz pasażerowie easyJet
informowani są na bieżąco na temat poszczególnych lotów za pomocą aplikacji
Flight Tracker dostępnej na stronie easyjet.com. Ponadto, do użytku klientów
przygotowano narzędzie Inspire Me, które pomaga niezdecydowanym wybrać cel
podróży oraz wyszukiwarkę biletów, która pozwoli na znalezienie biletów w
najniższej cenie w zależności od daty wylotu i destynacji. Źródło: easyJet
Komentarze
Prześlij komentarz