Airbus
poinformował o uruchomieniu programu modernizacji samolotu szerokokadłubowego
A330. Nowy projekt otrzyma oznaczenie A330neo i będzie dostępny w dwóch
wersjach: -800 i -900. Podczas wystawy lotniczej w Farnborough, prezes
Airbusa Fabrice Bregier poinformował, że za 3,5 roku ruszą dostawy
zmodernizowanego A330. Metodą małych kroków, w swojej filozofii podobnych do A320neo,
Airbus zbuduje samolot, który parametrami ma przewyższyć konkurencyjnego Boeinga
787.
A330neo
otrzyma nowe silniki Rolls Royce Trent 1000 TEN, które mają się cechować
zużyciem paliwa o 11% w porównaniu z silnikami stosowanymi obecnie. Dalsze
oszczędności przyniesie modernizacja skrzydła i poprawa aerodynamiki płatowca.
A330neo otrzyma nowe sharklety, podobne do tych w jakie wyposażono A350XWB.
Samolot ma mieć także niższe koszty obsługi technicznej. John Leahy –
wiceprezes Airbusa ds. sprzedaży podkreśla, że w 20-letnim okresie eksploatacji
użytkownicy A330neo zaoszczędzą 20% kosztów.
John
Leahy zwraca uwagę, że nowy A330 będzie oszczędniejszy od poprzednika o 12% na
każdy lot i o 14% w przeliczeniu na fotel. Nowa wersja będzie bowiem zabierać o
10 pasażerów więcej niż wersja produkowana obecnie. Źródło: dlapilota,
airbus.com
Komentarze
Prześlij komentarz