Film: looptelevision
Koncern
Cessna poinformował, że w tym tygodniu rozpoczęły się pierwsze dostawy modelu
Cessna TTX, którego firma określa "najszybszym na świecie produkowanym i
certyfikowanym jednosilnikowym samolotem ze stałym podwoziem". Ta w pełni
kompozytowa, posiadająca turbodoładowanie czteromiejscowa konstrukcja jest
pochodną modelu Corvalis (poprzednio Columbia). Kokpit maszyny wyposażony jest
w awionikę Garmin G2000 i sterowane dotykowo dwa wysokiej rozdzielczości
wyświetlacze o średnicy 14,1
cala. Napęd samolotu zapewnia silnik Continental
TSIO-550-C o mocy 310 KM,
który umożliwia wykonywanie lotów z prędkościami dochodzącymi do 435 km/h na FL250.
Pilotom, którzy będą zasiadali za sterami modelu TTX, Cessna zapewnia dodatkowe
specjalne szkolenie, które zostało opracowane celem przybliżenia specyfiki
pilotażu wynikającej z większej mocy i możliwości tego statku powietrznego. Zgodnie
z danymi producenta, model TTX posiada zasięg 2315 km, maksymalną masę
startową 1632 kg
i udźwig użyteczny 317 kg.
Oprócz awioniki Garmin G2000, samolot został wyposażony w system ESP
(Electronic Stability Protection) firmy Garmin, którego zadaniem jest
umożliwienie utrzymania wysokiej wydajności w normalnych warunkach lotu oraz
opcjonalnie system operowania w znanych warunkach oblodzenia (FIKI). Źródło:
dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz