Oblot najnowszej wersji Antka



Konstruktorzy z biura im. Antonowa zaprezentowali najnowszą wersję słynnego Antka. Nosi ona oznaczenie An-2-100 i jest napędzana silnikiem turbinowym. Pierwszy An-2-100 nosi imię Genrich Ogirskij, na cześć zmarłego w ub. r. G. G. Ogirskiego, zastępcy głównego konstruktora biura im. Antonowa, który wniósł znaczący wkład w rozwój programów An-2 i An-3. Oblot najnowszej wersji słynnego Antka miał miejsce 10 lipca, w zakładach w Kijowie. Załogę stanowili lotnicy-oblatywacze Siergiej Tarasiuk i Walerij Jepafincew. Pierwszy lot, w trakcie którego sprawdzono podstawowe własności statku powietrznego, trwał nieco ponad 1 h. Podobnie jak protoplasta, An-2-100 przeznaczony jest do przewozu osób i towarów, operując z lotnisk o nawierzchni nieutwardzonej. Główną cechą odróżniającą go od starszych wersji jest zespół napędowy, złożony z silnika turbinowego Motor Sicz MS-14 o mocy startowej 1103 kW (1500 KM), poruszającego trójłopatowe śmigło AW-17. Maksymalna masa startowa An-2-100 wynosi 5690 kg, a udźwig – 1500 kg lub 12 osób. Z takim ładunkiem samolot ma być zdolny do pokonania dystansu 525 km, z prędkością 220 km/h. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a pułap przelotowy – 3000 m. Producent nie zamierza wytwarzać nowych statków powietrznych, lecz przebudowywać eksploatowane obecnie An-2 do wersji -100. Aktualnie tylko na terenie Ukrainy znajduje się 135 Antków, w tym zaledwie 54 zdatne do lotu. (Altair)

Komentarze