Konstruktorzy z biura im. Antonowa
zaprezentowali najnowszą wersję słynnego Antka. Nosi ona oznaczenie
An-2-100 i jest napędzana silnikiem turbinowym. Pierwszy An-2-100 nosi imię Genrich Ogirskij,
na cześć zmarłego w ub. r. G. G. Ogirskiego, zastępcy głównego konstruktora
biura im. Antonowa, który wniósł znaczący wkład w rozwój programów An-2 i An-3.
Oblot najnowszej wersji słynnego Antka miał miejsce 10 lipca, w
zakładach w Kijowie. Załogę stanowili lotnicy-oblatywacze Siergiej Tarasiuk i
Walerij Jepafincew. Pierwszy lot, w trakcie którego sprawdzono podstawowe
własności statku powietrznego, trwał nieco ponad 1 h. Podobnie jak protoplasta,
An-2-100 przeznaczony jest do przewozu osób i towarów, operując z lotnisk o
nawierzchni nieutwardzonej. Główną cechą odróżniającą go od starszych wersji
jest zespół napędowy, złożony z silnika turbinowego Motor Sicz MS-14 o mocy
startowej 1103 kW (1500 KM),
poruszającego trójłopatowe śmigło AW-17. Maksymalna masa startowa An-2-100
wynosi 5690 kg,
a udźwig – 1500 kg
lub 12 osób. Z takim ładunkiem samolot ma być zdolny do pokonania dystansu 525 km, z prędkością 220 km/h. Prędkość
maksymalna to 250 km/h,
a pułap przelotowy – 3000 m.
Producent nie zamierza wytwarzać nowych statków powietrznych, lecz
przebudowywać eksploatowane obecnie An-2 do wersji -100. Aktualnie tylko na
terenie Ukrainy znajduje się 135 Antków, w tym zaledwie 54 zdatne do
lotu. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz