Prognoza według Boeinga

Koncern Boeinga przewiduje, że przewoźnicy cargo będą potrzebowali w ciągu najbliższych dwudziestu lat ponad 2.600 samolotów frachtowych, aby nadążyć za rosnącym globalnym ruchem towarowym, który zgodnie z prognozami podwoi się, z 4,2% rocznymi wzrostami. Zgodnie z najnowszą prognozą Boeinga opublikowaną na The International Air Cargo Association`s Air Cargo Forum and Exhibition dotyczącą globalnych przewozów cargo dla zaspokojenia globalnego popytu i zastąpienia starszych samolotów potrzebnych będzie 980 nowych, średniej wielkości oraz dużych samolotów frachtowych oraz 1670 przebudowanych na frachtowce. "Rynek ładunków lotniczych nadal jest ważnym elementem historii rozwoju lotnictwa komercyjnego", powiedział Darren Hulst, dyrektor zarządzający departamentem ds. analiz rynku i wsparcia sprzedaży w Boeing Commercial Airplanes. Nowa prognoza Boeinga wskazuje na silne długoterminowe trendy w przewozach cargo, zbiegające się w czasie z obserwowanym od kilku lat w Europie, Ameryce Północnej i Azji ożywieniem rynkowym. Wśród czynników napędzających wzrost przewozów towarowych jest m.in. rosnący rynek przesyłek ekspresowych w Chinach i globalny wzrost handlu przez Internet, który według prognoz Boeinga ma rosnąć o 20% rocznie do prawie 5 bilionów dolarów w 2021. "Nasza nowa prognoza wskazuje na silne długoterminowe trendy w zakresie przewozów ładunków lotniczych, które zbiegają się z ożywieniem rynku, które obserwowaliśmy w ciągu ostatnich kilku lat w Europie, Ameryce Północnej i Azji." Boeing przewiduje, że aby sprostać rosnącym potrzebom rynkowym konieczne będzie zwiększenie globalnej floty samolotów cargo o ponad 70%, z obecnych 1.870 do 3.260 samolotów. Boeing prognozuje, że wartość nowych frachtowców wyniesie 280 mld USD. Zapotrzebowanie na regionalne usługi ekspresowe w szybko rozwijających się gospodarkach zwiększy udział floty frachtowców z 37% do 39%. W ocenie Boeinga, w ciągu następnych dwóch dekad 1.170 standardowych samolotów i 500 średniej wielkości szerokokadłubowych samolotów pasażerskich zostanie przebudowanych na frachtowce. Od stycznia 2017 koncern Boeinga sprzedał 128 frachtowców, w tym 80 wyprodukowanych i 48 przebudowanych. PRTL.pl

Komentarze