Norwegian wdraża nową technologię, która zmniejsza emisję CO2

Po udanych testach projektu, Norwegian rozszerzy współpracę ze szwedzką firmą AVTECH Sweden AB w celu dalszego zmniejszenia zużycia paliwa. Raport Szwedzkiej Agencji Energii, która częściowo finansowała projekt pokazuje, że zużycie paliwa zmniejszono o 22 kilogramy na lot, co jest równoznaczne z roczną redukcją CO2 o 16 tysięcy ton lub zmniejszeniem zużycia paliwa o 5000 ton rocznie co z kolei prowadzi do obniżenie kosztów Norwegian. Nowa technologia, Aventus Air™ zapewnia pilotom Norwegian bardzo dokładne informacje pogodowe o wiatrach i temperaturach zgodnie z ich planem lotów. Dane są przesyłane do systemów statku powietrznego, co umożliwia optymalizację trasy lotu pod kątem ograniczenia zużycia paliwa i zmniejszenia emisji CO2. "Pracujemy aktywnie nad redukcją emisji CO2. Mamy jedną z najmłodszych i najbardziej przyjaznych dla środowiska flot na świecie, która od 2008 roku umożliwiła nam redukcję emisji o ponad 30 procent. Naszym celem jest dalsze ograniczenie emisji przy wykorzystaniu oszczędnych samolotów i innowacyjnej technologii. Projekt AVTECH pokazuje, że zużycie paliwa można jeszcze bardziej ograniczyć dzięki wykorzystaniu zaawansowanych danych pogodowych. Z niecierpliwością oczekujemy nawiązania stałego partnerstwa, które przyniesie korzyści zarówno środowisku, jak i obniży koszty Norwegian - mówi Tomas Hesthammer, dyrektor Norwegian ds. operacji lotniczych Do projektu wykorzystano dane z 29 000 lotów wykonanych w listopadzie i grudniu 2017. Wyniki testów pokazują zmniejszenie zużycia paliwa w tym okresie o 640 ton paliwa. Odpowiada to rocznej redukcji CO2 o 16 000 ton lub rocznej redukcji zużycia paliwa Norwegian o 5000 ton. Źródło: Norwegian

Komentarze