Lufthansa planuje zamówić Dreamlinery

Lufthansa przygotowuje się do złożenia kolejnego zamówienia na samoloty wykorzystywane do lotów dalekodystansowych. Wśród rozpatrywanych samolotów rozważane są boeingi 787, czyli model, który do tej pory nie służył we flocie przewoźnika, informuje Bloomberg. Lufthansa poprosiła o przygotowanie oferty sprzedaży około 20 samolotów koncerny Boeing oraz Airbus - w grę wchodziłyby modele boeing 787 lub airbus A350. Potencjalne porozumienie, o wartości ponad pięciu miliardów dolarów, powinno też zawierać plan umożliwiający niemieckiemu przewoźnikowi pozbycie się starzejącej się floty airbusów A340. Decyzja o wyborze dostawcy mogłaby zostać podjęta w przeciągu kilku miesięcy, poinformowali anonimowi rozmówcy Bloomberg zaangażowani w proces. Zarówno Lufthansa, jak i Boeing oraz Airbus odmówili komentarza w tej sprawie. Decyzja o rozważaniu przez Lufthansę zakupu boeingów 787 jest sporym zaskoczeniem, gdyż jeszcze kilka lat temu przedstawiciele przewoźnika zapewniali, że nie są zainteresowani tym modelem samolotu. Lufthansa jest za to w trakcie odbiorów 25 airbusów A350-900 - 12 maszyn tego typu będzie do końca rynku zbazowanych Monachium. Przewoźnik posiada także opcję na zakup kolejnych 30 airbusów A350. Lufthansa już teraz posiada zamówienia na nowe samoloty Boeinga, boeingi 777-9, największa dwusilnikowe samoloty świata, które zgodnie z planem zaczną dołączać do floty przewoźnika od 2020 r. Złożone pięć lat temu zamówienie przewiduje, że Lufthansa otrzyma 34 samoloty tego typu, nie jest jednak tajemnicą, że w ostatnim czasie Lufthansa na nowo analizuje zasadność tego zamówienia, biorąc pod uwagę takie czynniki jak koszty i oferowanie maszyn. Niewykluczone, że niemiecki przewoźnik przesunie w czasie odbiory najnowszych boeingów 777, możliwe jest też, że Lufthansa zrezygnuje z wykorzystania 14 opcji, redukując ostateczne zamówienie do 20 sztuk w ramach firm order. W tej sytuacji zamiana zamówienia części boeingów 777-9 na boeingi 787 wydawałaby się sensownym posunięciem dla obu stron transakcji. (Rynek Lotniczy)

Komentarze