LOT czasowo pozyskał Airbusa A340

Od dzisiaj do 15 listopada część lotów dalekodystansowych PLL LOT będzie obsługiwał czterosilnikowy airbus A340, pozyskany na zasadzie wynajmu wet lease (wraz z załogą) od linii lotniczych Hi Fly. – W ramach umowy ACMI pozyskaliśmy dla naszej siatki Airbusa A340-300 od przewoźnika Hi Fly Malta. Samolot będzie latał z pasażerami LOT-u od dzisiaj do 15 listopada – potwierdza Konrad Majszyk, ekspert ds. PR Biura Komunikacji Korporacyjnej LOT w rozmowie z Rynkiem Lotniczym. Samolot będzie wykorzystywany głównie do obsługi tras transatlantyckich oraz do lotów na Daleki Wschód. – Skierujemy A340 na trasy do Newark z Warszawy i Rzeszowa, z Warszawy do Toronto, a sporadycznie także do Pekinu i Tokio-Narity – informuje Majszyk. Polecimy w pierwszej klasie Podobnie jak należące do Lotu boeingi 787, airbus A340-300 Hi Fly posiada trzyklasową konfigurację foteli, choć klasy podróży są inne niż w lotowskich maszynach. Na pokładzie znajduje się 12 foteli w klasie pierwszej, 42 w klasie biznes oraz 213 w klasie ekonomicznej. Ogółem wyleasingowany samolot będzie mógł zabrać na pokład 267 pasażerów. Hi Fly to portugalska spółka lotnicza, specjalizująca się w oferowaniu czarterów, jak również średnio- i krótkoterminowego najmu maszyn innym przewoźnikom na zasadzie wet-lease. Firma posiada certyfikat przewoźnika lotniczego wydany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), jest również członkiem Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA). W skład floty Hi Fly, wliczając w to oddział Hi Fly Malta, wchodzą wyłącznie samoloty airbus: jeden airbus A321, cztery airbusy A330-300, cztery airbusy A340 (po dwa airbusy A340-300 oraz 340-500) oraz jeden airbus A380 - przewoźnik jako pierwszy w historii programu zdecydował się pozyskać tę maszynę na rynku wtórnym. Hi Fly jest sprawdzonym partnerem PLL LOT. Polski przewoźnik po raz pierwszy skorzystał z oferty Hi Fly już w 2013 r., pozyskując wtedy od portugalskiej spółki airbusa A330-200. Co ciekawe, rok później to LOT wynajął linii Hi Fly jednego ze swoich boeingów 787-8 wraz załogą. Maszyna obsłużyła łącznie dwa rejsy z Portugalii do Brazylii w związku z trwającymi wtedy Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej. Wynajem z powodu i na koszt Rolls Royce’a Airbus A340 Hi Fly nie jest jedynym samolotem szerokokadłubowym wykonującym obecnie operacje dla PLL LOT. Od września do końca tego roku rejsy transatlantyckie z Budapesztu wykonywane są boeingami 767-300ER. Wynajęcie dodatkowych samolotów jest konieczne dlatego, że dalekodystansowa flota LOT jest uszczuplona w związku z problemami z silnikami Rolls-Royce Trent 1000 napędzającymi należące do przewoźnika boeingi 787. – Umowa ACMI została podpisana w celu wzmocnienia siatki i utrzymania ciągłości połączeń dalekodystansowych LOT-u w obliczu silnikami Rolls-Royce’a, które dotyczą przewoźników na całym świecie – przypomina Majszyk. Według zapewnień przedstawicieli LOT, koszty wynajmu airbusa A340-300, podobnie jak i inne należności w ramach rekompensaty za uziemienie Dreamlinerów, poniesie firma Rolls Royce. – LOT pozostaje w bliskim kontakcie z firmą Rolls Royce’a i egzekwuje rekompensaty finansowe z tytułu utraconych przychodów i kosztów ACMI. Na bieżąco monitorujemy całą flotę 787, co pozwala nam podejmować działania prewencyjne jak leasing 767-300ER od EuroAtlantic, który lata do końca roku – zapewnia Majszyk. (Rynek Lotniczy)

Komentarze