Katastrofa B737-8 MAX niedaleko Dżakarty

29 października, niedaleko Dżakarty w Indonezji rozbił się Boeing 737-800 MAX należący do linii Lionair (znaki rejestracyjne PK-LQP). Samolot wykonywał lot JT-610 z Dżakarty (CGK) do Pangkal (PGK) Pinang (Indonezja) ze 181 pasażerami i 7 członkami załogi. Po starcie osiągnął jedynie wysokość około 5400 stóp, a następnie zaczął tracić wysokość. Po chwili ATC straciło kontakt z samolotem, ok. 35 mil na północny-wschód od Dżakarty nad Morzem Jawajskim. Pierwsze jednostki ratunkowe, które dotrały na miejsce zdarzenia zlokalizowały wycieki ropy, a także resztki statku powietrznego, w tym telefony komórkowe i pierwsze fragmenty ciał. Władze Indonezji poinformowały, że samolot rozbił się na północ od Karawang w wodach Morza Jawajskiego. Głębokość wody w miejscu katastrofy wynosi około 30-35 metrów. Nie odnaleziono nikogo żywego.15 sierpnia 2018 r. samolot otrzymał certyfikat zdatności do lotu. Zgodnie z danymi ADS-B transmitowanymi przez transponder, statek powietrzny wystartował z pasa 25L w Dżakarcie o 06:21 czasu lokalnego (23: 21 UTC/28OCT), wzniósł się na wysokość 5400 stóp. Po 6 minutach lotu zaczął tracić wysokość i zniknął z ekranów radarów 12 minut po starcie ok. 06:33 czasu lokalnego (23:33 UTC). Sindu Rahayu, dyrektor generalny lokalnego urzędu lotnictwa cywilnego, potiwerdził, że załoga, tuż przed katastrofą poprosiła o powrót na lotnisko.

Ostatni lot zarejestrowany na FlightRadar  


Komentarze