Mimo
niedawnego kryzysu Kanadyjczycy z Pratt & Whitney Canada od 2003 notują
wzrost sprzedaży i dostaw. Producent wytwarza na potrzeby tego rynku
silniki rodziny PW100/150 o mocy 2516-5071 KM, które napędzają
francusko-włoskie ATR 42 i 72, kanadyjskie Bombardiery Q400
i chińskie Xian MA60. Tym pierwszym kilkanaście dni temu przesłano 2000.
silnik PW100. Granica 1000 egz. mocniejszych PW150 dla Bombardierów powinna
zostać przekroczona w przyszłym roku. Według specjalistów Pratt & Whitney Canada będzie budowanych średnio
– przez następne 20 lat – regionalnych samolotów pasażerskich z napędem
turbośmigłowym na świecie. Według kanadyjskiego producenta, cały
prognozowany okres powinien charakteryzować się stałym wzrostem liczby
dostarczanych samolotów regionalnych z napędem turbośmigłowym. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz