Rosyjski producent samolotu Suchoj planuje zmodernizować SSJ100 Superjet

Rosyjski producent musi zadecydować do I. kw. 2018 r., czy rozpocząć budowę mniejszej lub większej wersji samolotu SSJ100 Superjet. Trwają dyskusje z przewoźnikami, czy zbudować najpierw krótszą wersję 75-miejscową czy raczej ponad 100-miejscową. Zależy to także w dużej mierze, czy silnik PowerJet SaM produkcji francusko-rosyjskiej obecnie zasilający samoloty SS100 może zostać zmodyfikowany pod kątem większej wersji samolotu, czy raczej należy pomyśleć o innym typie silnika. Producent zdaje sobie sprawę, że, aby zdobyć więcej klientów, należy stworzyć pokrewne wersje dla obecnego modelu. SS100 rozpocznie w grudniu testy, umożliwiające mu wykonywanie operacji na krótkich pasach portu London City Airport. 15 samolotów tego typu będzie wykorzystywanych przez irlandzkiego przewoźnika CityJet na trasie do portu London City, głównej destynacji w jego siatce. Samolot ma uzyskać stosowne świadectwo w 2018 r. i rozpocząć operacje na tej trasie w roku 2019. Zakupem samolotu tego typu zainteresowany egipski przewoźnik Air Leisure oraz odbiorca z Azerbejdżanu. Jak przyznaje producent, samolot ciągle jeszcze przysparza problemów, jak to się zazwyczaj dzieje z nowymi typami, i wymaga dopracowania. (PRTL.pl)

Komentarze