A350-1000 otrzymał Certyfikaty Typu EASA

Po intensywnej kampanii prób w locie przeprowadzonej w czasie krótszym niż rok, samolot szerokokadłubowy Airbus A350-1000 otrzymał Certyfikaty Typu Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA). Samolot napędzany jest silnikami Rolls-Royce Trent XWB-97, o maksymalnym ciągu 370 kN. Odpowiednie dokumenty zostały podpisane przez dyrektora ds. certyfikacji EASA, Trévora Woodsa i kierownika Sekcji Międzynarodowej FAA, Boba Brenemana. Obydwa Certyfikaty zostały przekazane wiceprezesowi wykonawczemu Airbusa, Charlesowi Championowi. Otrzymanie Certyfikatów Typu A350-1000 od EASA i FAA w niespełna rok po pierwszym locie jest niesamowitym osiągnięciem dla Airbusa i dla wszystkich naszych partnerów, którzy odegrali kluczową rolę w budowie i testowaniu tego wspaniałego samolotu. […] Mamy nadzieję, że do końca roku dostarczymy pierwszy samolot Qatar Airways – powiedział Fabrice Brégier, dyrektor operacyjny Airbus i prezes Airbus Commercial Aircraft. W trakcie procesu certyfikacji 3 przedseryjne A350-1000 wylatały ponad 1600 h, w tym jeden z nich spędził w powietrzu 150 h wykonując typowe operacje komercyjne, aby wykazać gotowość do wprowadzenia do eksploatacji (A350-1000 zakończył próby , 2017-11-02). A350-1000 to najnowszy członek rodziny Airbusa, mający 95% wspólnych części z A350-900. EASA wydała certyfikat dla A350-1000, mającego maksymalną masę do starty 308 t, maksymalną masę do lądowania 233 t i masę własną bez paliwa 220 t. W typowej konfiguracji mieści 385 pasażerów. Maksymalnie w kabinie A350-1000 można przewieźć 440 osób. Do tej pory 11 klientów zamówiło łącznie 169 A350-1000. Najwięcej – 37 zakupiły Qatar Airways. Oprócz nich nowe Airbusy odbiorą też United Airlines (35), Cathay Pacific (26), Etihad (22) British Airways (18), Iran Air (16), Japan Airlines (13), LATAM (12), Asiana Airlines (10), Air Lease Corporation (9), Virgin Atlantic (8), Air Caraïbes (3) i nieujawniony nabywca (1). (Altair)

Komentarze