Rolls-Royce
uzyskał certyfikat dla silnika „pakietu C”Trent 1000 o wyższej wydajności i
sile ciągu, który będzie napędzał samoloty Boeing 787-9 Dreamliner. Certyfikat
przyznany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), został
nadany w trakcie przygotowań do pierwszego lotu próbnego Boeinga 787-9
napędzanego nowym silnikiem. Silnik, certyfikowany do startowej siły ciągu
wynoszącej 74,000lb, zasili pierwszy samolot Boeing 787-9, który ma wejść do
eksploatacji w 2014 r. w liniach lotniczych Air New Zealand. Silnik będzie
także napędzać samoloty 787-8. Kolejna wersja silnika, Trent 1000-TEN (Thrust,
Efficiency, New technology), wejdzie do eksploatacji w 2016 roku. Silnik będzie
certyfikowany dla siły ciągu 78,000lb i będzie w stanie napędzać wszystkie
warianty Boeinga 787, w tym wprowadzony niedawno model 787-10. John Griffiths,
dyrektor programu Trent 1000 w Rolls-Royce, powiedział: „Uzyskanie certyfikatu,
to kolejny kamień milowy w realizacji programu Trent 1000, którego wynikiem
będzie najlepszy silnik dla następnego członka rodziny samolotów 787
Dreamliner. Z niecierpliwością czekamy na bliską współpracę z Boeingiem, której
owocem będzie pierwszy lot samolotu 787-9”. Trent 1000 już jest najcichszym i
najwydajniejszym silnikiem opcjonalnym dla Boeinga 787 Dreamliner. Silnik,
który jako pierwszy napędzał samoloty 787, które weszły do eksploatacji w 2011
roku, osiągnął wskaźnik niezawodności (dispatch reliability) powyżej 99,9% - to
rekord w przypadku silników dla samolotów szerokokadłubowych. Źródło: InfoAir
Komentarze
Prześlij komentarz