Rolls-Royce uzyskał certyfikat dla nowego silnika



Rolls-Royce uzyskał certyfikat dla silnika „pakietu C”Trent 1000 o wyższej wydajności i sile ciągu, który będzie napędzał samoloty Boeing 787-9 Dreamliner. Certyfikat przyznany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), został nadany w trakcie przygotowań do pierwszego lotu próbnego Boeinga 787-9 napędzanego nowym silnikiem. Silnik, certyfikowany do startowej siły ciągu wynoszącej 74,000lb, zasili pierwszy samolot Boeing 787-9, który ma wejść do eksploatacji w 2014 r. w liniach lotniczych Air New Zealand. Silnik będzie także napędzać samoloty 787-8. Kolejna wersja silnika, Trent 1000-TEN (Thrust, Efficiency, New technology), wejdzie do eksploatacji w 2016 roku. Silnik będzie certyfikowany dla siły ciągu 78,000lb i będzie w stanie napędzać wszystkie warianty Boeinga 787, w tym wprowadzony niedawno model 787-10. John Griffiths, dyrektor programu Trent 1000 w Rolls-Royce, powiedział: „Uzyskanie certyfikatu, to kolejny kamień milowy w realizacji programu Trent 1000, którego wynikiem będzie najlepszy silnik dla następnego członka rodziny samolotów 787 Dreamliner. Z niecierpliwością czekamy na bliską współpracę z Boeingiem, której owocem będzie pierwszy lot samolotu 787-9”. Trent 1000 już jest najcichszym i najwydajniejszym silnikiem opcjonalnym dla Boeinga 787 Dreamliner. Silnik, który jako pierwszy napędzał samoloty 787, które weszły do eksploatacji w 2011 roku, osiągnął wskaźnik niezawodności (dispatch reliability) powyżej 99,9% - to rekord w przypadku silników dla samolotów szerokokadłubowych. Źródło: InfoAir

Komentarze