Eurolot chce rozwijać połączenia z lotnisk regionalnych



Związek Regionalnych Portów Lotniczych i linie lotnicze Eurolot podpisały w środę list intencyjny dotyczący współdziałania w rozwoju siatki połączeń tego przewoźnika z regionalnych lotnisk. List nie zawiera szczegółowych rozwiązań - będą one dopiero opracowane. "List intencyjny stwarza nową jakość w budowaniu krajowego systemu komunikacji między polskimi lotniskami. ZRPL chce także wesprzeć Eurolot w otwieraniu nowych destynacji z portów regionalnych na rynku europejskim. Wspólne działanie powinno pomóc w znalezieniu optymalnych rozwiązań, z korzyścią przede wszystkim dla pasażerów" - skomentował szef Związku Artur Tomasik. Jego zdaniem, dla rozwoju regionalnych portów lotniczych krajowy przewoźnik regionalny jest pożądanym partnerem biznesowym. Ocenił, że porozumienie z Eurolotem daje szansę zwiększenia krajowej i międzynarodowej komunikacji lotniczej z polskich lotnisk regionalnych. Do ZRPL należą porty lotnicze w: Radomiu, Bydgoszczy, Modlinie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Katowicach, Gdyni, Gdańsku, Szczecinie, Rzeszowie i Lublinie. Lotniska są zainteresowane rozwojem siatki połączeń, zarówno krajowych jak i zagranicznych. W liście intencyjnym strony zadeklarowały podejmowanie wspólnych inicjatyw w zakresie poszukiwania rozwiązań przyczyniających się do rozwoju, zwiększenia konkurencyjności i dostępności transportu lotniczego oraz jego zrównoważonego rozwoju, poprzez zapewnienie oferty połączeń z portów regionalnych w ruchu krajowym i międzynarodowym. Władze lotnisk oraz Eurolotu uznały, że zarówno porty lotnicze jak i przewoźnik, jako uczestnicy łańcucha dostaw usług lotniczych, "mają wzajemny wpływ na rozwój połączeń i poprzez wspólne działania mogą efektywnie kreować ich rozwój z pożytkiem dla wszystkich uczestników rynku". Według prezesa Eurolotu Mariusza Dąbrowskiego, przewoźnik, dysponujący flotą samolotów średniego zasięgu, świetnie wpisuje się w inicjatywę portów lotniczych.

Eurolot działa od 1996 r.; wykonywał rejsy dla PLL LOT, a od lipca 2011 r. rozpoczął własne operacje lotnicze – połączenia pomiędzy głównymi portami regionalnymi w Polsce. W 2012 r. przewoźnik rozpoczął strategię łączenia polskich miast z wieloma regionami i miastami Europy. Obecnie oferuje bezpośrednie połączenia z Polski do Chorwacji, Austrii, Szwajcarii, Niemiec czy Holandii, a od września do Włoch i Francji. Przewoźnik dysponuje flotą ośmiu turbośmigłowych samolotów typu Bombardier Q400 NextGen, jednym samolotem typu ATR72-202 oraz trzema turboodrzutowymi samolotami średniego zasięgu typu Embraer 175. Rocznie samoloty spółki wykonują ok. 27 tys. lotów, przewożąc blisko milion pasażerów. (PAP)
 

Komentarze