Zgodnie z prognozą
Boeinga, w ciągu najbliższych 20 lat zapotrzebowanie na nowe samoloty pasażerskie
w Chinach wzrośnie do 5.580. Ich wartość oceniana jest na 780 mld USD. Koncern
Boeinga, wiodący dostawca samolotów pasażerskich do Chin, przewiduje wzrost
ruchu pasażerskiego w Chinach o 7% w skali rocznej. Rozwój turystyki w Chinach
oraz wewnątrz Azji ma zwiększyć popyt na samoloty wąskokadłubowe, których do
2032 r. Boeing dostarczy 3900 sztuk. Zarówno Next-Generation 737, jak i nowe
737 MAX oferują znaczne korzyści w postaci zmniejszenia zużycia paliwa i
kosztów utrzymania oraz ochrony środowiska. W segmencie międzynarodowych
przewozów dalekiego zasięgu do/z Chin, prognozy Boeinga zakładają 7,2% wzrost
ruchu w skali rocznej, który głównie będzie uzależniony od ruchu pasażerskiego
między Chinami, a Ameryką Północną, Europą, Bliskim Wschodem oraz Afryką i
Oceanią. Wzrost ruchu w segmencie przewozów dalekiego zasięgu spowodować ma
zwiększenie popytu o dodatkowe 1.440 nowych paliwoszczędnych samolotów
szerokokadłubowych, jak 787 Dreamliner, 777 i 747-International. Konkurencja na
rynku międzynarodowych przewozów dalekiego zasięgu stwarza chińskim
przewoźnikom dodatkowe wymogi rozbudowy międzynarodowej siatki połączeń,
zwiększania oferowania i ukierunkowania popytu na samoloty szerokokadłubowe. Źródło:
PRTL
Komentarze
Prześlij komentarz