Prognoza według Boeinga



Zgodnie z prognozą Boeinga, w ciągu najbliższych 20 lat zapotrzebowanie na nowe samoloty pasażerskie w Chinach wzrośnie do 5.580. Ich wartość oceniana jest na 780 mld USD. Koncern Boeinga, wiodący dostawca samolotów pasażerskich do Chin, przewiduje wzrost ruchu pasażerskiego w Chinach o 7% w skali rocznej. Rozwój turystyki w Chinach oraz wewnątrz Azji ma zwiększyć popyt na samoloty wąskokadłubowe, których do 2032 r. Boeing dostarczy 3900 sztuk. Zarówno Next-Generation 737, jak i nowe 737 MAX oferują znaczne korzyści w postaci zmniejszenia zużycia paliwa i kosztów utrzymania oraz ochrony środowiska. W segmencie międzynarodowych przewozów dalekiego zasięgu do/z Chin, prognozy Boeinga zakładają 7,2% wzrost ruchu w skali rocznej, który głównie będzie uzależniony od ruchu pasażerskiego między Chinami, a Ameryką Północną, Europą, Bliskim Wschodem oraz Afryką i Oceanią. Wzrost ruchu w segmencie przewozów dalekiego zasięgu spowodować ma zwiększenie popytu o dodatkowe 1.440 nowych paliwoszczędnych samolotów szerokokadłubowych, jak 787 Dreamliner, 777 i 747-International. Konkurencja na rynku międzynarodowych przewozów dalekiego zasięgu stwarza chińskim przewoźnikom dodatkowe wymogi rozbudowy międzynarodowej siatki połączeń, zwiększania oferowania i ukierunkowania popytu na samoloty szerokokadłubowe. Źródło: PRTL

Komentarze