AgustaWestland
prowadzi próby w locie zmodyfikowanego zmiennopłata AW609. W konstrukcji
zmieniono kształt usterzenia pionowego, dysze wylotowe silników i osłony piast
śmigłowirników. Pierwszy
lot AW609 po wprowadzeniu wspomnianych na wstępie modyfikacji miał miejsce 25
lipca w zakładach w Cascina Costa. Do badań użyto 2. prototypu zmiennopłata. Według
relacji producenta zmiany spowodowały zmniejszenie oporu aerodynamicznego aż o
10%. Spadła także masa własna konstrukcji, co zaowocowało lepszymi osiągów. Zespół
napędowy AW609 stanowią 2 silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PT6-67A,
o mocy 1447 kW każdy. Załoga ma do dyspozycji awionikę glass cockpit opartą na
zestawie Pro Line Fusion, co pozwoliło na zastosowanie wyświetlaczy dotykowych
o przekątnej 14 cali
(35,5 cm),
zintegrowanego układu zarządzania lotem z użyciem systemu wspomagania nawigacji
satelitarnej, układów syntetycznej wizji (SVS) i polepszającego widoczność
(EVS) oraz interfejsu wskaźnika przeziernego (HUD). Zmodernizowany komputer
układu sterowania lotem, opracowany przez BAE Systems, zarządza potrójnym
układem sterowania lotem, a także pracą zespołu napędowego. Źródło: Altair, Foto: wikipedia.org
Komentarze
Prześlij komentarz