AgustaWestland prowadzi próby zmodyfikowanego zmiennopłata AW609



AgustaWestland prowadzi próby w locie zmodyfikowanego zmiennopłata AW609. W konstrukcji zmieniono kształt usterzenia pionowego, dysze wylotowe silników i osłony piast śmigłowirników. Pierwszy lot AW609 po wprowadzeniu wspomnianych na wstępie modyfikacji miał miejsce 25 lipca w zakładach w Cascina Costa. Do badań użyto 2. prototypu zmiennopłata. Według relacji producenta zmiany spowodowały zmniejszenie oporu aerodynamicznego aż o 10%. Spadła także masa własna konstrukcji, co zaowocowało lepszymi osiągów. Zespół napędowy AW609 stanowią 2 silniki turbinowe Pratt & Whitney Canada PT6-67A, o mocy 1447 kW każdy. Załoga ma do dyspozycji awionikę glass cockpit opartą na zestawie Pro Line Fusion, co pozwoliło na zastosowanie wyświetlaczy dotykowych o przekątnej 14 cali (35,5 cm), zintegrowanego układu zarządzania lotem z użyciem systemu wspomagania nawigacji satelitarnej, układów syntetycznej wizji (SVS) i polepszającego widoczność (EVS) oraz interfejsu wskaźnika przeziernego (HUD). Zmodernizowany komputer układu sterowania lotem, opracowany przez BAE Systems, zarządza potrójnym układem sterowania lotem, a także pracą zespołu napędowego. Źródło: Altair, Foto: wikipedia.org

Komentarze