Firma Bartolini Air dostarczy samoloty dla LPR

Tecnam P2008JC MK II
O przetargu na 3 samoloty dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego pisaliśmy już w lipcu. LPR szukało dostawcy 3 maszyn szkolno-treningowych, tak by móc od podstaw samodzielnie kształcić swoje załogi. Jedyna oferta jaka pojawiła się w przetargu pochodziła od firmy Bartolini Air, która oferowała samoloty Tecnam P2008JC MK II. Finalnie to właśnie te maszyny trafią do LPR.W przetargu dotyczącym 3 samolotów szkolno-treningowych złożono tylko jedną ofertę. Firma Bartolini Air zaoferowała trzy samoloty Tecnam P2008JC MK II. Zgodnie z informacją o udzieleniu zamówienia, początkowa, szacunkowa wartość zamówienia, wynosiła ponad 2,7 mln złotych brutto. Finalnie zakup trzech samolotów Tecnam kosztował będzie 2,58 mln złotych brutto. Przy ocenie oferty punktowano układ aerodynamiczny (25 proc.), elektroniczne wyświetlacze wielofunkcyjne (10 proc.), zasięg lotu (10 proc.) oraz składową boczną wiatru (10 proc.). W punktacji największą część stanowiło kryterium ceny (45 proc.). Tecnam 2008 to popularny lekki samolot szkolno-turystyczny wprowadzony do oferty włoskiego producenta w 2008 roku. Wersja zaoferowana LPR to wariant dostosowany do standardów AESA. Jest to dwumiejscowy górnopłat z trzypunktowym podwoziem z kołem przednim, napędzany silnikiem Rotax 912ULS o mocy 100 KM. Dzięki lekkiej, metalowo-kompozytowej konstrukcji która zapewnia dobry stosunek mocy do masy, samolot osiąga prędkość przelotową 219 km/h i zasięg niemal 1200 km. Kabina wyposażona jest w cyfrową awionikę (glass cocpit) Garmin G3X i zdwojony układ sterowania. Samoloty tego typu są wykorzystywane do szkolenia pilotów m. in. przez LOT Flight Academy i liczne aerokluby. Samoloty szkolno-treningowe to nie jedyne duże zakupy jakie w ostatnim czasie zrobił LPR. Przypomnijmy, niedawno rozstrzygnęło przetarg na zakup 2 śmigłowców szkolnych Robinson R44 Raven II. Zwyciężyła firma JB Investments z Warszawy z ofertą o łącznej wartości 5,98 mln zł brutto. LPR wybrał na śmigłowiec szkolny najnowszy wariant popularnej i stosowanej do szkolenia przez wiele organizacji cywilnych, ale również przez siły zbrojne i służby mundurowe maszyny Robinson R44 Raven II. Śmigłowce te mają nowoczesną awionikę cyfrową (glass cockpit) firmy Garmin, zdwojony układ sterowania i czteromiejscową kabinę. Napęd stanowi sześciocylindrowy silnik Lycoming IO-540-AE1A5 o mocy startowej 245 KM, co pozwala osiągnąć prędkość 234 km/h i zasięg około 560 km bez zbiorników dodatkowych, które można umieścić pod fotelami pasażerów. (InfoSecurity24)

Komentarze