Air Canada przygotowuje spółkę Rouge do konkurencji z tanimi przewoźnikami

W związku z rozwojem kanadyjskiego rynku tanich przewozów Air Canada stwierdziła, że jest gotowa wykorzystać znaczną elastyczność swojej spółki zależnej Rouge aby odeprzeć konkurencję i zwiększyć liczbę lotów na głównych rynkach krajowych oraz wprowadzić zmiany w konfiguracji samolotów dostosowując je do oferty konkurencji. Linia WestJet z siedzibą w Calgary i jej tania spółka zależna Swoop, stosują podobną strategię sieciową, ale w przeciwieństwie do samolotów dwuklasowych rouge, linie Swoop operują 189 miejscowym z jedną klasą ekonomiczną samolotem Boeing 737-800. Szybko rozwijający się tani przewoźnik Flair Airlines operuje jednoklasowym 158 miejscowym samolotem B 737-400 na popularnych trasach krajowych, takich jak Toronto-Calgary i Vancouver-Calgary. Decyzja przewoźnika zbazowanego w Edmonton, aby przenieść swoje loty z Hamilton do Toronto, sprawi, że będzie on jeszcze bardziej widoczny. Przewoźnik planuje podążać za rouge i Swoopem w zakresie usług transgranicznych. Spółka Air Canada rouge powołana do życia pięć lat temu była przeznaczona głównie do operacji na trasach rekreacyjnych, tylko w niewielkim stopniu do oferowania całorocznych i sezonowych tras w obrębie Kanady. Żadne z połączeń nie łączy żadnego z sześciu największych obszarów metropolitalnych kraju - Toronto, Montreal, Vancouver, Calgary, Ottawa i Edmonton jako część strategii przewoźnika, która ma na celu zachowanie marży głównej. Rouge został ustanowiony, jako tani hybrydowy przewoźnik wakacyjny, który częściowo dzięki zawartemu w 2017 porozumieniu z pilotami, może być elastycznie przekształcany aby sprostać potrzebom rynku. Dzięki umowie, limit floty rouge został podniesiony do 50 samolotów – 25 szerokokadłubowych i 25 wąskokadłubowych. (PRTL)

Komentarze