FLY-RAJD w innym formacie z okazji 100 lecia niepodległości

W ubiegłym roku w Świdniku odbył się rajd samolotowy pod nazwą FLY-RAJD zorganizowany przez Navcom Systems i KAGERO Publishing. Miał on charakter towarzyskiego zlotu pasjonatów lotnictwa, którzy chcieli nawiązać nowe znajomości i zwiedzić Lubelszczyznę. Navcom Systems przygotował dla gości wiele atrakcji w tym wycieczkę do Kazimierza nad Wisłą i udział w lubelskiej imprezie Festiwal Smaku. Załogi miały okazję zobaczyć Lubelszczyznę z lotu ptaka a przelot samolotów w szyku prowadzony przez komandora rajdu Jana Cieślę był dodatkową atrakcją w wydarzeniu lotniczo-artystycznym „Skrzydła nad Kazimierzem”, którego partnerem i sponsorem było KAGERO Publishing. 100 lecie odzyskania niepodległości i 100 lecie Polskiego Lotnictwa Wojskowego jest znakomitą okazją do zainaugurowania cyklicznej imprezy lotniczej jakiej brakuje we wschodniej części Polski - mówi Damian Majsak prezes KAGERO Publishing. Zwróciłem się do Navcom Systems z prośbą abyśmy w tym roku połączyli potencjały i współpracowali przy wydarzeniu, które nazwałem I Lot Polski Wschodniej im. Pawła Zołotowa. Zarząd Navcom Systems przyjął propozycję z entuzjazmem. Do organizacji wydarzenia przyłączył się Aeroklub Lubelski i Stalowowolski, a partnerem strategicznym imprezy jest firma PRONAR Sp. z o.o.Wydarzenie nie ma charakteru komercyjnego, jest adresowane do pilotów i właścicieli samolotów turystycznych i historycznych a jego celem jest propagowanie turystyki samolotowej, malowniczych terenów Polski wschodniej, organizacji lotniczych i firm, które prosperują w tej części kraju oraz przypomnienia lotniczych tradycji Lubelszczyzny. Uczestnicy rajdu pokrywają koszty związane z wyżywieniem, noclegiem, paliwem i innymi ewentualnymi kosztami logistycznymi, organizatorzy zapewniają opracowanie atrakcyjnego programu rajdu, pomoc w rezerwacji hoteli, pomoc logistyczną techniczną, nawigacyjną itp. I LOT POLSKI WSCHODNIEJ im. Pawła Zołotowa planujemy zorganizować w dniach 7, 8, 9 września br. aby zsynchronizować go ze „Skrzydłami nad Kazimierzem”. Punktem zbornym jest lotnisko Aeroklubu Lubelskiego w Radawcu (EPLR). Załogi przyjmujemy 7 września od godziny 16.00. Tutaj zakotwiczymy samoloty i po spotkaniu przy aeroklubowym ognisku kultowym autobusem „Gutek” pojedziemy zwiedzać Lublin.W sobotę 8 września nastąpi przelot na trasie Radawiec (EPLR) Świdnik (EPSL), Kazimierz nad Wisłą, Sandomierz, Turbia (EPST). Jeżeli czas i warunki pogodowe na dalszej trasie rajdu pozwolą zwiedzimy Sandomierz. W przypadku konieczności kontynuowania rajdu kolejnego dnia przenocujemy w ”Zajeździe pod Pieprzówkami”. Po zatankowaniu samolotów planujemy przelot na trasie Turbia (EPST) Zamość, Krasnystaw, Biała Podlaska i lądujemy na lądowisku firmy Pronar Sp z o.o. Narew II. Po zwiedzeniu fabryki i obiedzie udamy się na wypoczynek do Dworu Bartnika w Puszczy Białowieskiej. Rajd będzie nie tylko okazją do nawiązania nowych znajomości i podziwiania uroków Lubelszczyzny ale również szansą na zdobycie lotniczego doświadczenia. Na odwiedzanych lotniskach planujemy rozegrać konkurencję na celność lądowania. Wyjątkowy charakter rajdu podkreśli udział samolotów historycznych, w tym Piper Cub śp. Pawła Zołotowa, Samolot został odrestaurowany przez Antoniego Nowaka z Żywca i jest atrakcją wielu pokazów lotniczych. Organizatorzy mają nadzieję, że do formacji samolotów historycznych dołączy Piper Cub z Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Wśród uczestników rajdu znajdą się m.in. instruktorzy Navcom Systems Fly Academy, którzy będą mieli pieczę nad bezpieczeństwem załóg na każdym etapie rajdu. Wszystkich zainteresowanych rajdem prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego do dnia 5 września br. (dlapilota)

Komentarze