Bydgoskie Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 2 S.A. wkraczają na rynki cywilne

Decyzja Zarządu Spółki o rozwoju i inwestowaniu w lotnictwo cywilne, obok serwisowania samolotów wojskowych stanowi budowanie drugiej nogi w przedsiębiorstwie. – uważa Paweł Łubiński, przedstawiciel zarządu WZL Nr 2 S.A. ds. lotnictwa cywilnego. Podkreśla, że wykorzystanie istniejącej infrastruktury i doświadczeń z serwisowaniem maszyn wojskowych oraz nowe inwestycje w „drugą nogę” odpowiadają na potrzeby rynku. Spółka planuje w najbliższym czasie zbudować hangar obsługowy dla dużych maszyn cywilnych i nadal poszerzać możliwości w zakresie ich obsługi. W ostatnich latach w Wojskowych Zakładach Lotniczych Nr 2 S.A. przeprowadzono szereg inwestycji, również przeznaczonych na rynki cywilne. W 2016 roku uruchomiono nowy hangar, mieszczący malarnię i halę obsługową zdolną pomieścić szerokokadłubowy samolot pasażerski typu Boeing 767-300ER. Malarnia to największy tego typu obiekt w Polsce, zdolny do pomieszczenia samolotu o rozpiętości 52 metrów. Ma pełne obłożenie aż do jesieni, a firma nadal zabiega o kolejnych klientów. W pierwszej połowie roku skorzystało z niej kilkanaście maszyn. Firma prowadzi również prace obsługowe, zarówno na maszynach turbośmigłowych jak i odrzutowych. Przykładowo, pod koniec maja prace realizowano jednocześnie na pięciu samolotach cywilnych oraz na jednym wojskowym C-130 Hercules. W rozmowie z Defence24.pl Paweł Łubiński podkreśla, że zakład stale poszerza kompetencje z wykorzystaniem doświadczeń, jakie uzyskał pracując z samolotami wojskowymi.(Defence24)

Komentarze