Rozpoczyna się produkcja seryjna Icon A5

Firma Icon Aircraft poinformowała, iż w jej zakładach w Meksyku zostały właśnie zainstalowane końcowe elementy linii produkcyjnej, z której już wkrótce zjadą pierwsze elementy amfibii A5. Następnie zostaną one wysłane do punktu końcowego montażu w Vacaville w Kalifornii, gdzie już w czerwcu ma zostać zmontowany pierwszy produkcyjny egzemplarz tej konstrukcji. Elementy z włókna węglowego dla Icon A5 zostały pierwotnie dostarczane przez firmę Cirrus Design, ale Icon zdecydowała się na produkcję wszystkich kluczowych podzespołów własnymi siłami. Icon A5, postrzegany jest przez wielu jako potencjalny hit na rynku lotnictwa sportowego, ale ostatnie lata to ciąg niepokojących wieści odnośnie opóźnień w produkcji. Firma twierdzi, że spodziewa się przyspieszyć produkcję we wrześniu i w ostatnim kwartale 2017 r. wyprodukuje 30 samolotów. Dotychczas spółka zebrała aż 1850 zamówień na zakup latającej amfibii, w związku z czym klienci, którzy nie wpłacili jeszcze depozytu, mogą się spodziewać, że na swój statek powietrzny będą czekali wiele lat. W pełni kompozytowa A5 otrzymała specjalną autoryzację FAA na zwiększenie masy do 762 kg (limit dla amfibii LSA w USA wynosi 648 kg), dzięki czemu jej konstruktorzy mogli zastosować dodatkowe struktury skrzydeł i sekcji ogonowej, niezbędne celem osiągniecia odporności na wchodzenie w korkociągi. Icon A5 posiada składane skrzydła ułatwiające transport na przyczepie lub przechowywanie w garażu. Kokpit statku powietrznego wykonany jest w stylizacji motoryzacyjnej i jak twierdzi przedstawiciel firmy, zamysłem podczas prac projektowych była "fuzja wyjątkowej inżynierii z projektem produktu światowej klasy". Icon A5 jest napędzany silnikiem Rotax 912iS. Źródło: dlapilota

Komentarze