Bombardier przeprowadził próby operowania samolotu komunikacji regionalnej CSeries 100

Port lotniczy Londyn-City, zlokalizowany w centrum stolicy W. Brytanii, jest jedną z najważniejszych destynacji biznesowych w Europie. Jego umiejscowienie wymusza jednak na użytkownikach wykonywanie podejścia do lądowania ze stromą ścieżką schodzenia (5,5°), co ogranicza operowanie z City dużych samolotów komunikacyjnych. Bombardier rozpoczął przygotowania do prób operowania CSeries 100 z Londynu-City już pod koniec lutego, wykonując w innych portach podejście do lądowanie pod kątem 7,5°. Po ich zakończeniu drugi przedseryjny CS100 (C-GWYD) przybył do innego londyńskiego portu, Stansted, 21 marca. W ciągu 2 następnych dni samolot wykonał po 4 starty i lądowania w Londynie-City. [CS100] sprawował się doskonale; nie było żadnych problemów. Osiągi samolotu były w wielu przypadkach lepsze od zakładanych. Możemy zrobić więcej, niż mówiliśmy. CSeries od początku był projektowany z myślą o operowaniu z Londynu-City – powiedział Rob Dewar, wiceprezes Bombardier Commercial Aircraft, odpowiedzialny za program CSeries. Źródło: Altair

Komentarze