Póby zmęczeniowe płatowca samolotu Suchoj Superjet 100 LR

W laboratorium Centralnego Instytutu Aerohydrodynamicznego (CAGI) im. N. J. Żukowskiego rozpoczęto próby wytrzymałościowe samolotu komunikacji regionalnej Suchoj Superjet 100 w wersji dalekodystansowej. Wcześniej, po demontażu, samolot noszący nr seryjny 95075 został dostarczony z zakładów producenta w Komsomolsku nad Amurem na lotnisko Ramienskoje w ładowni transportowca An-124 Rusłan. 
Próby wytrzymałościowe mają potwierdzić obliczeniową trwałość użytkową płatowca SSJ100LR, szacowaną na 70 tys. h lotu i 54 tys. cykli startów i lądowań. W ich trakcie dokonywane będą także okresowe przeglądy struktury, zgodnie z założonym harmonogramem. Obecnie udowodniona trwałość użytkowa płatowca SSJ100 wynosi 9 tys. h lotu i 6 tys. cykli startów i lądowań. Źródlo: Altair

Komentarze